قائم مقام شهردار:

علت بروز سانحه خروج واگن مترو تبریز از ریل در حال بررسی است

1399/10/18 - 22:46 - کد خبر: 35525 نسخه چاپی

نصر: قائم مقام مقام شهردار تبریز با بیان اینکه شهروندان به اخبار بی پایه و اساس توجه نکنند، افزود: علل بروز سانحه خروج واگن مترو از ریل در سریع‌ترین زمان ممکن به شهروندان اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش نصر، رسول موسایی در حاشیه جلسه بررسی علل سانحه مترو تبریز با تشریح جزئیات این حادثه، گفت: خوشبختانه این سانحه تلفات و خسارت جانی نداشت، اما به ناوگان حمل و نقل ریلی خسارت مالی وارد شد.
وی با تاکید بر حضور به موقع عوامل امدادی و آتش نشانی در محل بروز حادثه، اظهار کرد: در همان ابتدا عوامل ایمنی و امدادی در خصوص جلوگیری از آتش سوزی یا انفجار اقدامات لازم را می‌باید انجام می‌دادند که خوشبختانه تمام این اقدامات انجام شد.
قائم مقام شهردار تبریز افزود: گام دوم، بررسی و یافتن علل وقوع این حادثه بوده که برگزاری این جلسه نیز در همین راستا است.
وی در خصوص جلسه بررسی علل وقوع این سانحه، گفت: در این جلسه همه همکاران با اسناد کامل در اختیار در جلسه حاضر شدند و تمام فیلم‌های سانحه از کابین راهبر تا دوربین‌های اطراف مورد بازبینی قرار گرفت.
وی با تاکید بر اینکه در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های نظارتی از سازمان بازرسی کل کشور، حراست شهرداری تبریز، حراست سازمان قطار شهری و شرکت بهره برداری مترو نیز حضور داشتند، افزود: به نظر رسید علاوه بر همکاران مجموعه، باید از نظرات کارشناسان دخیل در ساخت و بهره برداری واگن و ریل نیز استفاده کنیم.
موسایی ادامه داد: در همین راستا، از کارشناسان قطار شهری مشهد و تهران خواسته شده با حضور در تبریز در خصوص اتفاق رخ داده اظهار نظر کارشناسی کنند.      
قائم مقام شهردار تبریز در خصوص دلیل دعوت از کارشناسان سازمان‌های قطار شهری تهران و مشهد، گفت: به دلیل بروز حوادث مشابه در این شهرها و همچنین قدمت استفاده از مترو در شهر تهران، از کارشناسان این دو شهر دعوت شده تا در این خصوص به تبریز بیایند.                                                        
وی اضافه کرد: همچنین از شرکت سازنده واگن و ریل نیز خواسته شده در خصوص این حادثه نظراتشان را ارئه دهند.
موسایی با بیان اینکه همکاران چک لیستی که بر اساس آن واگن‌ها مجوز حرکت یافته‌اند را آماده کردند، خاطرنشان کرد: بر اساس این چک لیست، مشکلی در حرکت قطار وجود نداشت، اما در خصوص بقیه عوامل باید نظرات کارشناسی اخذ شود.
وی تاکید کرد: شهرداری در این بررسی‌ها دو هدف را پیگیری می‌کند. اول یافتن علل حادثه و جلوگیری از تکرار آن و دوم پیگیری دریافت خسارات وارده به ناوگان حمل و نقل ریلی از شرکت بیمه است.
قائم مقام شهردار تبریز گفت: پس از ارائه نظرهای کارشناسی، جلسه بعدی احتمالا روز شنبه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه از کمیسیون سانحه خواسته شده به صورت مستمر جلسات خود را برگزار و از محل حادثه و تمام قطعات آسیب دیده بازدید و بررسی کنند، افزود: جلسه کمیسیون امنیتی مترو نیز برگزار شده و نتایج جلسه به اطلاع خواهد رسید. در نهایت خواست شهرداری یافتن علت حادثه و جلوگیری از تکرار آن است.
وی با تاکید بر قطعی نبودن علل حادثه، گفت: در شرایط فعلی نمی‌توان علت قطعی وقوع این حادثه را اعلام کرد، اما پس از تطبیق تمام شرایط و بررسی عوامل مختلف احتمالی بروز حادثه و جمع بندی نظرات کارشناسان در سریع‌ترین زمان ممکن دلایل قطعی این حادثه به اطلاع شهروندان خواهد رسید.
موسایی با بیان اینکه شهروندان در خصوص این حادثه نگران نباشند، گفت: مسئولان امر، به طور مستمر پیگیر رفع ایراداتی هستند که می‌تواند در  تکرار حادثه نقش داشته باشد.
به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی با بیان اینکه شهروندان از طریق کانال‌های رسمی پیگیر اخبار مربوط به این حادثه باشند، گفت: اخبار از زبان متولیان امر که با استناد به مدارک صحبت می‌کنند، دنبال شود.
انتهای پیام/
علت بروز سانحه خروج واگن مترو تبریز از ریل در حال بررسی است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار