خبر/

احیای باغ‌های لاله تبریز وارد فاز عملیاتی شد

1399/10/18 - 15:09 - کد خبر: 35503 نسخه چاپی

نصر: شهردار منطقه هفت تبریز اعلام کرد: احیای باغات لاله وارد فاز عملیاتی شد.

به گزارش نصر، محمد علی سلیمی با بیان این مطلب گفت: پس از انجام بررسی و تحقیقاتی که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی بر خاک و موقعیت این باغات صورت گرفت، طراحی آن انجام شده و به فاز عملیاتی خود رسیده است.
وی در تشریح اقداماتی که در باغات لاله در دست اقدام است، اظهار کرد: عملیات تسطیح و خاک برداری آن در فاز نخست آغاز شده و توسط اکیپ‌های فنی عمرانی منطقه در دست اقدام است.
سلیمی با اشاره به اینکه باغات لاله یکی از طرح‌های نو در تبریز بوده و در وسعت ۳۵ هزار متر مربع اجرا خواهد شد، افزود: باغات لاله در مسیری از جنوب غرب تبریز واقع شده که در ادامه آن باغات مردمی وجود دارد.
به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی گفت: در نقطه اتصال آن به اتوبان کسایی نیز در بخش‌های مختلف، مردم در فضاهای کوچک اما پر رونق، اقدام به فروش محصولات باغات خود می‌کنند و احیای باغات لاله در قالب باغات میوه می‌تواند فضاهای موجود را ساماندهی کند.
وی اضافه کرد: با توجه به کیفیت آب و خاک این منطقه، کاشت درختان مثمر باعث حفظ و بهره مندی درست از نعمت آب و خاک این منطقه خواهد شد و در عین حال با ایجاد فضاهای پنج هزار متری، امکان کاشت درختان متنوع میوه همخوان با خاک منطقه امکان بهره وری اقتصادی از یک سو و ایجاد نشاط و گردگشری باغ میوه را فراهم خواهد آورد.
انتهای پیام/
احیای باغ‌های لاله تبریز وارد فاز عملیاتی شد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار