ایستگاه خط آهن شهرک شهید سلیمی تبریز فعال می‌شود

1399/10/18 - 12:36 - کد خبر: 35488 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: سکوی مسافری قطار در شهرک شهید سلیمی که ۱۰ سال پیش از سوی این شرکت احداث شده بود فعال می‌شود.

به گزارش نصر، سیدمرتضی نیرومند اسکویی افزود: این سکو به دلیل ناهماهنگی های موجود تاکنون استفاده نمی شد و بر اساس اقدامات انجام شده از روز شنبه ۲۰ دی قطاری به مقصد شهرک صنعتی شهید سلیمی و برعکس به تبریز حرکت می کند و از این طریق کارگران و سرمایه گذاران واحدهای صنعتی جابجا می شوند.
وی گفت: با این اقدام، شهرک صنعتی شهید سلیمی به عنوان نخستین شهرک صنعتی کشور برای جابجایی بار و مسافر از طریق خط آهن آذربایجان به خطوط ریلی متصل می‌شود.
نیرومند اسکویی اظهار داشت: این اقدام در عمل به مصوبات جلسه اخیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در روزهای گذشته و طبق دستور استاندار آذربایجان شرقی مبنی بر استفاده از خطوط ریلی در جاب‌جایی بار و  مسافر برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان انجام شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاکید مدیران استانی بر استفاده از امکانات ریلی در حمل بار، گفت: با توجه به امتیازات حمل بار از طریق راه آهن مقرر شده تا با همکاری اداره کل راه آهن آذربایجان و شرکت بهره برداری از خطوط ریلی زمینه لازم برای جابجایی بار و نحوه استفاده از آن  برای مدیران واحدهای صنعتی فراهم شود.
نیرومند اسکویی، با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی در جابجایی مسافر و بار ادامه داد: روان شدن ترافیک مسیر تبریز - آذرشهر، کاهش هزینه جابجایی، افزایش ایمنی از جمله مزایای استفاده از قطار برای حمل و نقل مسافر و بار است.
به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی شهید سلیمی بزرگ ترین شهرک صنعتی در آذربایجان شرقی است که در سال ۱۳۶۷ عملیات آماده سازی با احداث زیربناها شروع و در پاییز ۱۳۶۸ به بهره برداری رسید.
این شهرک ۵ هزار و ۵۸۵  هکتـار وسعت دارد که تمام قطعات زمین صنعتی ایجاد شده به متقاضیان واگذار شده است.
انتهای پیام/
ایستگاه خط آهن شهرک شهید سلیمی تبریز فعال می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار