خبر/

سراب با دمای ۲۵ درجه زیر صفر سردترین شهر کشور شد

1399/10/17 - 13:31 - کد خبر: 35424 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با ۲۵ درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین شهر کشور شد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر، روز چهارشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه در این مدت اهر و کلیبر با هفت درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر استان بودند، افزود:  در ۲۴ ساعت گذشته دمای تبریز در گرمترین زمان به ۲ درجه بالای صفر و در سردترین زمان به ۱۰ درجه سانتی گراد زیر صفر رسید.
وی اظهار داشت: دمای فعلی تبریز پنج درجه سانتی گراد زیر صفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ( ۱۱ و ۳۰ دقیقه) ۲ درجه سانتی گراد کاهش یافته است.
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه دمای استان از اواخر این هفته تا اواسط هفته آینده به صورت نسبی پنج تا هشت درجه سانتی گراد افزایش می یابد، گفت: به علت پایداری هوا تا اواسط هفته آینده به تدریج آلاینده های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی استان افزایش می یابد.
امیدفر، ادامه داد: پیش بینی می شود در برخی مناطق استان به علت بروز پدیده مه و غبار محلی به ویژه در ساعات صبح، کاهش دید اتفاق بیافتد.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
سراب با دمای ۲۵ درجه زیر صفر سردترین شهر کشور شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار