سردار قاآنی:

بعید نیست که درون خانه‌هایتان از شما انتقام بگیریم

1399/10/17 - 13:36 - کد خبر: 35415 نسخه چاپی

نصر: فرمانده نیروی قدس سپاه خطاب به آمران و عاملان ترور شهید سلیمانی گفت: شکست و انتقام از شما شروع شده و بدانید که شما درون خانه‌هایتان هم دیگر نمی‌توانید آرامش داشته باشید.

به گزارش نصر، سردار اسماعیل قاآنی صبح چهارشنبه در گردهمایی «یاران حاج قاسم» از سری ویژه برنامه‌های اولین سالگرد سردار شهید سلیمانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار سلیمانی اظهار کرد: این گردهمایی در حقیقت جلسه تجدید میثاق و عهد با فرمانده شهیدمان است و از خداوند تبارک و تعالی می‌خواهیم که به ما توفیقی عنایت کند که در این مسیر نورانی جبهه حق همچنان بتوانیم پشت سر این شهدای عالی مقام حرکت کنیم.
وی گفت: نبرد حق و باطل با آفرینش انسان شروع شده و از ابتدای خلق بشر تا امروز این نبرد ادامه داشته و تا پایان هم ادامه خواهد داشت.
سردار قاآنی بیان کرد: این نبرد و مبارزه در دو بُعد خودش را نشان می‌دهد؛ بعد اول این است که این نبرد در وجود خود انسان تجلی پیدا می‌کند و هر که می‌خواهد مرد میدان نبرد و مقاومت باشد باید این نبرد رو از درون خود شروع کند.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به اینکه شهید سردار سلیمانی در خصوص شهدا می‌فرمود که «کسی شهید می‌شود که شهید باشد»، افزود: در این جبهه هم همینطور است؛ کسی می‌تواند مرد میدان مقاومت در بیرون باشد که در نبرد درونی مقاومت کرده و مرد میدان باشد.
وی بیان کرد: شهید سلیمانی جزو الگوهای ترکیب این دو نبرد با هم بود، او اول در نبرد درونی قهرمان شد و سپس در بیرون هم هر کجا لازم می‌شد تجلی، بروز و ظهور پیدا می‌کرد.
وی با اشاره به اینکه اسلام با مقاومت عجین شده است، افزود: اینگونه نبوده که ما امروز به عرصه مقاومت دعوت بشویم. ما فرزندان مکتب نبی مکرم اسلام (ص) و سالار شهیدان (ع) هستیم و نبی مکرم اسلام (ص) با نماز آموختن، راه مقاومت را پیش پای ما گذاشتند.

مقاومت ریشه‌ای عمیق در مبانی دینی اسلام دارد
سردار قاآنی یکی از بزرگ‌ترین نقایص دشمنان را عدم فهمشان دانست و بیان کرد: پست فطرتانی که در مقابله با جبهه مقاومت اسلامی می‌خواهند عرضه اندام کنند، بدانند که بچه مسلمان زمانی که قصد زبان گشودن دارد مادرش به او خواندن نماز را یاد می‌دهد. با خواندن نماز آیه «اهدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ» را به زبان می‌آورد، صراط مستقیمی که خداوند آن را ادامه این سوره مبارکه معنا کرده و می‌فرماید «صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَلاَ الضَّالِّینَ». مفسران بزرگ یکی از مصادیق برجسته این صراط مستقیم را حضرت ائمه معصومین می‌دانند که تمام آنها حق گو بودند و در این مسیر بدون استثنا شهید شدند و جبهه مقاومت ریشه در این مسائل دارد.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به اینکه دشمن با چه کسانی می‌خواهد مقابله کند؟ افزود: سرداران و سربازان جبهه مقاومت آموخته‌اند که در بهترین حالات روحی و شفاف‌ترین حالات فکری رو به خداوند تبارک و تعالی کرده و حداقل در یک روز ۱۰ مرتبه از خداوند می‌خواهند در طریق مقاومت باشند.
سردار قاآنی بیان کرد: وقتی امام بزرگوار امروز ما، در خصوص شهید سلیمانی در یک تعریف می‌فرمایند که «او اسم و رمز مقاومت در بین ملت‌های مسلمان شد»، یعنی دوباره این علمدار میدان مقاومت پرچم مقاومت را از میان آیات مبارک قرآن بلند کرد و مسلمین را دوباره به این ارزش بزرگ خودشان دعوت کرد.
وی گفت: مقاومت چیزی نبود که شهید سلیمانی ایجاد و تعریف کند؛ شهید سلیمانی در این مکتب به دوستان و همراهانش یادآوری کرد که مقاومت ریشه‌ای عمیق در مبانی دینی اسلام دارد و امروز عرصه مقاومت شرایط خودش را می‌طلبد. اسلام در طول زمان و به ویژه مکتب بزرگ شیعه همیشه در میدان مقاومت بوده و جلودار این جبهه علمای بزرگ بودند که امروز در رأس آنها رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای هستند. این جبهه همیشه قداست و اصول داشته و با حساب و کتاب شکل می‌گرفته و اداره می‌شده است.
فرمانده نیروی قدس سپاه یادآور شد: وقتی آمریکایی‌های جنایتکار در ۲۰ سال گذشته جنگ را شروع کردند، در دوره‌ای که مدعی بودند که جهان تک قطبی شکل گرفته و هر کاری می‌خواهند می‌توانند انجام دهند و مباشرتا جنگ از افغانستان شروع کردند و بعد که در افغانستان شکست خوردند و در عراق هم در یک مرتبه به بدترین وضع شکست خوردند و این عناصر تکفیری را جمع کردند و با پول کشورهای کثیف منطقه از جمله رژیم صعودی و با طرح کشورهای جنایتکار منطقه از جمله رژیم غاصب صهیونیستی اقدام به تربیت عناصر خونخوار تکفیری کردند.
سردار قاآنی افزود: این عناصر خونخوار و لجن مال جان مردم منطقه را به خطر انداختند و در درون هر منطقه ناامنی ایجاد کردند لذا وقتی وارد منطقه شدند بزرگان آن منطقه میدان داری کردند و در عراق علما به میدان آمدند از جمله آیت الله سیستانی که با دو خط فتوا دادند و اعلام آمادگی ایشان پشت گرمی یک ملت شد. امام ما هم در این علمدار و افراز بودند.
وی افزود: شهید سلیمانی وقتی برای دفاع از ارزش‌های اسلامی وارد این فضاها می‌شد دل همه رزمندگانی شاد می‌شد فرمانده‌ای که هم دین را می‌فهمید و هم بر مبنای دین عمل می‌کرد، با تدبیر و حکیمانه رفتار می‌کند، شهید سلیمانی اول با منطق وارد می‌شد و وقتی دشمن با بی منطقی خواست که اراده‌ای بکند با مشت محکم با او برخورد کرده است.

گوشه‌ای از ویژگی‌های شخصیتی سردار شهید سلیمانی
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: در حریم دین حرکت کردن افراط و تفریط نکردن و در اوج جنگ کوچک‌ترین ظلم به کسی نکردن اینها برجستگی‌های سلیمانی بوده است لذا همه بدانیم تعریف شهید سلیمانی صرفاً از بعد نظامی یک تعریف کامل نیست زیرا او واقعاً قهرمان میدان نظامی بود.
وی افزود: ویژگی‌های شهید سلیمانی بالاتر از آنچه که می‌گوئیم است؛ این مرد وقتی در اجلاس یا جلسه‌ای که برجستگان سیاسی و مبانی و منطقی نشسته بودند و وارد بحث و صحبت می‌شد با ارائه استدلال‌های محکمی که در آن موضوع داشت همه را متحیر می‌کرد.
سردار قاآنی گفت: جمعیت‌های بزرگ که در جلوی آنها شخصیت‌های علمی و فرهنگی و سیاسی بودند وقتی در کنار سلیمانی قرار می‌گرفتند همه از او تبعیت می‌کردند که به دلیل عمق فکر و نگاه نافذ بصیرتی بود که این فرد داشت.
وی افزود: شهید سلیمانی قهرمانی است که در منطق، فکر، تیزهوشی، در نگاه راهبردی، در عمق بصیرت و در عبودیت و بندگی خدا قهرمان بود و بر خودش مسلط شده بود و بر دیگران هم می‌توانست مسلط شود و اگر رهبر معظم انقلاب راه او را به عنوان مکتب عنوان می‌کند به همین دلایل است.
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: مکتب جایی است که همه جانبه و چند بعدی مطالب گفته و دیده می‌شود، جایی است که در همه ابعاد انسان تربیت می‌کند و استمرار دارد و در یک مقطع دیده نمی‌شود.
سردار قاآنی یادآور شد: رفتار شهید سلیمانی مبتنی بر مکتب دین بود و اثر تربیتی داشت و همه آنهایی که امروز فرمانده هستند و با شهید سلیمانی کار کردند، همه آنها با سلیمانی اوج گرفتند و برجستگان هستند. اینجا مکتب اسلام و تشییع است و سلیمانی علمداری میدان مقاومت را به گونه‌ای جلو می‌برد که مبتنی بر اصول اسلامی حرکت کند.
وی با اشاره به ویژگی‌های برجسته شهید سلیمانی در زمینه‌های اخلاق، منطق، فکر راهبردی، اصول نظامی و نگاه بصیرتی گفت: شهید سلیمانی همه این ارزش‌ها را با ولایت هم محور می‌کرد.
سردار قاآنی بیان کرد: این مرد بزرگ کاری نمی‌کرد الی اینکه در طریق ولایت حرکت کند؛ صحبت‌ها و نظرات دیگران را با کمال احترام گوش می‌داد اما خودش بر مدار ولایت عمل می‌کرد.
وی با اشاره به اهمیت تکریم شهدا اظهار کرد: وظیفه ما در این مسیر را امام ما مشخص کرده‌اند؛ اول انتقام از جنایتکارانی است که دست به این جنایت بزرگ زدند و انتقام از آنها از همان لحظه اول شروع شده و ان شالله نقطه پایانی آن هم خواهد رسید.

سیلی‌هایی که آمریکا باید بخورد
سردار قاآنی با بیان اینکه این انتقام مقدماتی دارد، افزود: تاکنون دشمن دو سیلی خورده است و دو سیلی را هم اماممان تأیید کردند که باید در ادامه بخورد. سیلی اول تشییع بزرگی بود که در کرمان انجام شد و سیلی دوم هم حمله جمهوری اسلامی به پایگاه آمریکا و شکست هیمنه و هیبت آمریکا بود.
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: سیلی بعدی که باید خورده شود غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ استکبار است که این هم مساله مهمی است؛ ان شالله این مسیری که شروع شده با تلاش بیشتر و راهنمایی که مقام معظم رهبری به نخبگان و جوانان انقلابی کردند، ادامه پیدا می‌کند تا هیمنه آمریکا شکسته شود.
سردار قاآنی سیلی چهارم را اخراج آمریکا از منطقه دانست و افزود: یک بار شهید سلیمانی در بخش قابل توجهی از عراق، آمریکا را از منطقه خارج کرد. زمانی شهید سلیمانی آنقدر توسط ملت عراق به آمریکایی‌ها فشار آورد که سربازان آمریکا درون تانک‌هایشان ایزی لایف می‌پیچیدند؛ در چنین حالتی شهید سلیمانی آمریکایی‌ها را از عراق اخراج کرد و آنها از شهید سلیمانی التماس می‌کردند.
وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها از روز اول انجام این جنایت تحت فشار قرار گرفته‌اند، گفت: اما در این دوره به دلیل جنایت بزرگی که آمریکایی‌ها مرتکب شدند به حول و قوه الهی شاگردان مکتب شهید سلیمانی این دفعه اول استخوان آمریکایی‌ها را خرد کرده و بعد آنها را از منطقه بیرون خواهند کرد.

شکست و انتقام از آمریکا شروع شده است
سردار قاآنی بیان کرد: شکست و انتقام از شما شروع شده و بدانید که شما درون خانه‌هایتان هم دیگر نمی‌توانید آرامش داشته باشید؛ بعید نیست که از درون خانه‌هایتان از شما انتقام گرفته شود.
وی ادامه داد: جنایتکاران اصلی که این جنایت را مرتکب شده‌اند از رئیس جمهور آمریکا گرفته تا وزیر پست فطرت امور خارجه امروز آمریکا که از سال‌های قبل کینه شهید سلیمانی را هر روز در وجودش پرورش می‌داد؛ همه اینها باید سر کلاس سلمان رشدی بنشینند و زندگی بعد از این را از او آموزش ببینند.
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: اینگونه نیست که آنها درون منطقه ما قهرمان مبارزه با تروریست را ترور کرده و بعد راحت بتوانند زندگی کنند.
سردار قاآنی با اشاره به اینکه راه شهید سلیمانی بدون تردید و بدون تغییر همچنان ادامه دارد و روز به روز تقویت می‌شود، گفت: این راه پرافتخار و حمایت از جبهه مقاومت و مظلومین همچنان استمرار پیدا خواهد کرد و این راه همچنان هر روز با قوت و موفقیت پیش خواهد رفت.
وی با تاکید بر اینکه در اینکه شما ۲۵ سال آینده را نخواهید دید تردیدی وجود ندارد، افزود: کسانی که این مسیر را طی می‌کنند فتح کربلا را داشتند و ان شالله فتح فلسطین را هم خواهند داشت؛ اما نقطه پایانی که به آن نگاه کرده به سمت آن حرکت می‌کنند، حکومت جهانی امام زمان (عج) است و شاگران مکتب سلیمانی و رهروان راه ابوالمهدی به کمتر از این قانع نخواهند شد.
انتهای پیام/
 بعید نیست که درون خانه‌هایتان از شما انتقام بگیریم خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار