میتباخ (8)/

طرز تهیه "ژیگو فرانسوی" به سبک میتباخ

1399/10/17 - 12:47 - کد خبر: 35413 نسخه چاپی

نصر: یکی از جذاب ترین بخش های جذب گردشگر در غذاهای خوش طمع و خوشمزه مردمان همان منطقه است. لذا آشنایی با غذاهای بین المللی ما را به سمت کشف ناشناخته هایی هدایت می کند.

آژانس خبری تحلیلی نصر به منظور معرفی غذاهای دلپذیر بخش ویژه ای با نام "میتباخ" را ایجاد کرده است که قرار است در این بخش نحوه پخت این غذاها را نیز معرفی نماید.  


در هشتمین قسمت از این مجموعه مطالب نحوه پخت "زیگو فرانسوی" خوشمزه را معرفی می کنیم، امیدواریم این سلسله مطالب بتواند در معرفی این ظرفیت ها اثرگذار باشد.


مواد لازم ژیگو فرانسوی  با سس پنیری
ران گوسفند یا گوساله: 500 گرم
پنیر گودا :100 گرم
روغن زیتون
نمک و فلفل سیاه
تخم گشنیز، رزماری، آویشن
سیر: دو حبه
کرفس: یک ساقه
دنبه: 50 گرم
گردو چرخ شده: 100 گرم
زرشک تازه یا خشک
رب انار: دو تا سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
مرحله اول

برای ژیگو  از ران گوسفند یا گوساله  استفاده کــنید.  اگر مایل  باشید می‌توانید از مغز ران هم استفاده کنید. گوشــت را با روغن زیتونی که با انواع ادویه‌جات و سبزیجات دلخواه، طــعم دار شده، مزه‌دار کنید.
کمی فلفل سیاه و تخم گشنیز آســیاب شده، رزماری و آویشن
بزنید.
روی آن سلفون کشیده و در یخچال قرار دهید. بعد از مرینیت شدن در گوشت شکاف‌هایی ایجاد کنید و سیر،کرفس و کمی دنبه به آن بزنید و در فر 180 درجه بپزید. می‌توانید گوشت را داخل قابلمه روی گاز هم بپزید.  هم‌چنین می‌توانید ابتدا گوشت را کمی سرخ کنید،  سپس  داخل فر قرار دهید.


مرحله دوم
برای تهیه سس هم که خوشمزه ترین بخش دستور غذایی است،  100 گرم گردو را آسیاب کنید و با روغن تفت دهید.
زرشک تازه یا خشک را همراه با کـــــــمی رب انار در مخلوط‌کن میکس کنید.
پس از میکس شدن، به گردو اضافه کنید.نمک، فلفل سیاه،آویشن و رزماری را هم اضافه کنید. بعد کمی آب به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا سس بپزد.
بعد از این که سس کاملاً جا افتاد و به روغن افتاد، در پایان 100 گرم پنیر گودا رنده شده اضافه کرده و از روی حرارت بردارید. می توانید دو قاشق غذاخوری خامه هم به دلخواه اضافه کنید.
ژیگو را از فر بیرون آورده، داخل ظرف مناسب سرو کرده و کنار آن سس را سرو کنید.
نوش جان!
انتهای پیام/
طرز تهیه نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار