یادداشت/

بازنشسته ها در راه بهارستان!

1397/12/06 - 15:55 - کد خبر: 354 نسخه چاپی

نصر: عاجزانه و در کمال خضوع از این تشنگان خدمت خواهشمندیم تا در ادامه حیات پر افتخار خود به تفریح و مسافرت بپردازند و اگر مقدور است اجازه دهند تا این حجم عظیم جوانان تحصیل کرده اما بیکار مشیت امور را در دست گیرند و هر جا هم نیاز به مشورت بود قطعا از پتانسیل تجربه این دوستان استفاده خواهد شد.

در ماه های گذشته قانون جامع منع بکارگیری بازنشستگان اجرا گردید! برخی که به اصطلاح نه عاشق خدمت که تشنه قدرت بودند به هزارویک کار قانونی و غیر قانونی دست می زدند تا بلکه خود را از جمع مشمولان خلاص نمایند. حتی در برهه ای شاهد تلاش برای دستکاری در میزان درصد جانبازی برخی مدیران بودیم تا بتوانند از این راه به خدمتگزاری! خود ادامه دهند. هر چه بود گذشت و جمعی از استانداران و معاونین و مدیران اجرایی با کرسی ریاست وداع کردند. اما این قانون معایبی هم داشت که در همان برهه تصویب و اجرا اشاراتی کوتاه در همین ستون به آن شد.

از جمله عمده ترین اشکالات این طرح آن بود که به دولت برای جذب نیروی جوان اجازه ای داده نشد و لذا برخی نیروهای موجود چند شغله شدند.

البته اخیرا شاهدیم که این قانون سبب برخی تحرکات انتخاباتی زودهنگام نیز شده است. بر همین اساس لازم بود چند نکته اساسی روشن شود. موضوع اول بحث اخلاق انتخاباتی و قانون گرایی است که احساس می شود در فقره فوق به فراموشی سپرده شده است.
علی رغم آن که بیش از یک سال به انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم باقی مانده است این روزها در درون محافل سیاسی و جلسات خانگی، شاهد آن هستیم که برخی از این بزرگواران بازنشسته که تشنگی خدمت سی ساله سیراب شان نکرده، این بار قصد دارند تا در شمایلی جدید و در قواره نمایندگی به این خدمت مقدس! ادامه دهند.
هر چند در بین این دوستان که از قضای روزگار به اخلاق مداری و قانون گرایی اهتمام و اصرار دارند، فراموش کرده اند که در تقویم انتخاباتی کشور و قوانین مصوب انتخاباتی فرجه تبلیغات همان بازه یک هفته ای است که توسط وزارت کشور اعلام می شود و از هم اکنون سودای نمایندگی و تبلیغات در سر پروراندن برخلاف همان اخلاقیاتی است که عزیزان در سی سال جزو شعارهای مدیریتی شان بوده است.
هر چند مکررا لازم است تا اشاره کنیم که یکی از فواید کار حزبی و تشکیلاتی پرهیز از همین اتفاقات ناخوشایند است که متاسفانه توجهی به آن علی رغم همه ادعاهای گوش خراش نشده است.
کار حزبی یکی از لوازم رسیدن به دموکراسی و جامعه مدنی است که حتی در اردوگاه اصلاح طلبان که تم اصلی شعارهایشان بر همین مضمون استوار است، واژه غریبی است! سیاست مداران ما همواره به کار فردی اصرار داشته اند و غیر از خود را قبول ندارند، لذا تجمیع چند سیاستمدار در بازار سیاست ایران برای رسیدن به یک هدف مشخص تقریبا امری غیر ممکن است.
مطلب بعدی در این خصوص علاقه شگرف این عزیزان برای خدمت صادقانه و بی پایان است و عمل به اصل ز گهواره تا گور قدرت بجوی! از همین رو است که نسل های بعدی انقلاب جایی در سمت های مدیریتی کلان و حتی میانه و نهادهای قانون گذاری ندارند.

این روزها که مصادف با طرح مسئله گام دوم انقلاب توسط رهبری هستیم و سیاست های اعلامی ایشان بر اصل جوان گرایی استوار است، بقیه مسئولان نیز با تاسی از فرامایشات رهبری عطای قدرت را به لقایش ببخشند و چند صباحی را هم کنار خانواده خوش بگذرانند و اجازه دهند تا نسلی جوان، پویا، خوش فکر و البته با معلومات و آگاه به مسائل روز اداره امور کشور را بر عهده گیرند و دوستان بازنشسته نهایتا به امر مشورت اهتمام نمایند.

احاطه قدرت و تلاش برای حفظ همیشگی موقعیت سیاسی و اجتماعی از آن دست ایراداتی است که در سال های اخیر لطماتی را متوجه سیستم مدیریتی کشور نموده است و لذا عاجزانه و در کمال خضوع از این تشنگان خدمت خواهشمندیم تا در ادامه حیات پر افتخار خود به تفریح و مسافرت بپردازند و اگر مقدور است اجازه دهند تا این حجم عظیم جوانان تحصیل کرده اما بیکار مشیت امور را در دست گیرند و هر جا هم نیاز به مشورت بود قطعا از پتانسیل تجربه این دوستان استفاده خواهد شد.

در یک کلام استدعا داریم تا دست از سر پست های انتصابی و انتخابی بردارید و اجازه نفس کشیدن به جوانان را هم بدهید.

یادداشت ازوحید خدادادی

انتهای پیام/

بازنشسته ها در راه بهارستان! نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار