سفیر آذربایجان؛

از مشارکت اردبیل در بازسازی قره‌باغ استقبال می‌کنیم

1399/10/16 - 17:40 - کد خبر: 35371 نسخه چاپی

نصر: سفیر جمهوری آذربایجان در ایران گفت: از هرگونه مشارکت استان اردبیل در بازسازی قره‌باغ و توسعه همکاری‌ها بویژه در حوزه کشاورزی و پاکسازی آثار ناشی از جنگ در مناطق آزادشده این جمهوری استقبال می‌کنیم.

به گزارش نصر، بنیاد حسین‌اف روز سه‌شنبه در دیدار هیات تجاری، مهندسی و گردشگری استان اردبیل افزود: اردبیل با چهار گذرگاه مشترک با جمهوری آذربایجان و بیش از ۶۰ کیلومتر مرز مشترک با مناطق تازه آزاد شده نزدیک‌ترین همسایه ما محسوب شده و از ظرفیت مناسبی در بحث بازسازی قره‌باغ برخوردار است.
وی با بیان اینکه گمرکات استان اردبیل به صرفه‌ترین مراکز صدور و ترانزیت کالا به جمهوری آذربایجان است، بیان کرد: آماده واردات و ترانزیت مصالح ساختمانی، شیرآلات و ابزارآلات فنی و مهندسی  از اردبیل هستیم.
استاندار اردبیل هم در این دیدار که در تهران صورت گرفت، گفت: این استان آماده انتقال تجربیات خود و استفاده از ظرفیت مهندسان برای مشارکت در بازسازی مناطق آزادشده قره‌باغ جمهوری آذربایجان است.
اکبر بهنامجو افزود: استان اردبیل با اجرای موفق طرح پایاب سد مشترک خداآفرین با استفاده از ظرفیت مهندسان و تکنولوژی بومی ایرانی تجربه فنی بی‌نظیری را در حوزه آبیاری قطره‌ای و کشاورزی مدرن در این سوی رود ارس بدست آورده و آماده انتقال تجربیات و تکنولوژی خود به کشور همسایه و دوست نیز است.
وی اضافه کرد: در زمینه مین‌زدایی و پاکسازی مناطق جنگی نیز تجربیات گرانقدری که از دفاع مقدس بدست آورده‌ایم را در خدمت جمهوری آذربایجان قرار خواهیم داد.
بهنامجو با بیان اینکه به نمایندگی از مردم اردبیل، خوشحالی خود را از آزادسازی سرزمین‌های اشغالی آن کشور اعلام می‌کنم، افزود: مرزنشینان استان در زمان درگیری‌ها در منطقه، با تجمع در این سوی ارس از آزادشدن سرزمین‌های اشغالی خوشحالی خود را نشان داده‌اند.
الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان چندی پیش از کشورهای همسایه و دوست این کشور دعوت کرد تا در بازسازی قره‌باغ مشارکت کنند.
انتهای پیام/
از مشارکت اردبیل در بازسازی قره‌باغ استقبال می‌کنیم خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار