خبر/

مجهزترین سیستم پیشرفته بسته‌بندی سیب در ارومیه آماده راه‌اندازی شد

1399/10/16 - 17:25 - کد خبر: 35369 نسخه چاپی

نصر: مجهزترین سیستم پیشرفته بسته بندی و سورتینگ سیب کشور با حضور کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی در ارومیه آماده راه‌اندازی شد.

به گزارش نصر، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی روز سه شنبه در بازدید وزیر جهاد کشاورزی از این طرح تولیدی در ارومیه، گفت: برای راه اندازی این سامانه  ۱۰ میلیون دلار سرمایه خارجی جذب شده است.
رسول جلیلی با اشاره به اینکه نبود سورت و بسته بندی مناسب یکی از مهمترین مشکلات صادرات محصولات کشاورزی به خصوص سیب است، اظهار داشت: زمینه ایجاد مجهزترین واحد بسته بندی و سورتینگ سیب با حضور یک سرمایه گذار خارجی در ارومیه فراهم شده و هم اکنون دستگاه بروز این واحد در گمرک منتظر ترخیص است.
وی افزود: در صورت راه اندازی، شاهد تحول بسیار خوبی در بخش بسته بندی سیب خواهیم بود.
وی با بیان اینکه با حضور معاونین وزارت جهاد و مسوولان استان آذربایجان غربی تمامی زمینه‌های رفع موانع صادراتی سیب بررسی شده، ادامه داد: نگرانی خاصی در زمینه صادرات سیب امسال وجود ندارد و در کنار اعمال سیاست‌های تشویقی به صادرکنندگان این بخش تلاش می‌شود مشکل پیمان ارزی و عدم هماهنگی بین دستگاهی با وزارت صمت نیز برطرف شود.
جلیلی  با اشاره به ظرفیت بالای آذربایجان غربی در بخش صنایع تبدیلی، سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی به خصوص سیب، اظهار کرد: تاکنون ۹۰ بارانداز بهداشتی در این استان راه اندازی شده و فعالیت‌های بسیار خوبی در بخش صنایع تبدیلی این منطقه انجام گرفته است.
به گزارش ایرنا، سالانه بیش از یک میلیون تن سیب در آذربایجان غربی تولید می‌شود که بخش زیادی از آن به علت نبود سورت و بسته بندی مناسب، از فروش در بازارهای داخلی و خارجی محروم است.
انتهای پیام/
مجهزترین سیستم پیشرفته بسته‌بندی سیب در ارومیه آماده راه‌اندازی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار