استاندار اردبیل؛

فرهنگ لغت ترکی آذربایجانی در اردبیل تدوین می‌شود

1399/10/16 - 10:43 - کد خبر: 35325 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل از تدوین فرهنگ لغت ترکی آذربایجانی در این استان خبر داد و گفت: این اقدام حرکتی قابل ستایش در مسیر تولید آثار فاخر و ماندگار فرهنگی در منطقه است.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو در نشست با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فرهنگ و هنر در استان اردبیل از ظرفیت‌های بالقوه‌ای برخوردار بوده و حمایت و ارج نهادن به این ظرفیت‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی بیان کرد: بها دادن و ارزش‌گذاری به فرهنگ و هنر در جامعه از ضروریات است و در واقع، توسعه یک جامعه از مسیر توسعه فرهنگی در آن جامعه می گذرد.
سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست بر استفاده از ظرفیت‌های علمی در تدوین فرهنگ لغت ترکی آذربایجانی در اردبیل تاکید کرد و گردآوری و تدوین فرهنگ لغات ترکی آذری در اردبیل  را اثری ماندگار و فاخر فرهنگی توصیف کرد.
وی با اشاره به اهمیت حرکت فاخر گردآوری و تدوین فرهنگ لغات ترکی آذری که از سال‌ها پیش به ابتکار نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه  اردبیل آیت‌الله دکتر سیدحسن عاملی آغاز شده، تلاش‌های مستمر دست اندرکاران این حرکت فرهنگی را قابل تقدیر دانست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم استفاده حداکثری از پتانسیل استان‌های آذری‌زبان در این کار فاخر و همچنین بر نقش برجسته استان اردبیل به عنوان متولی و مبتکر تدوین لغت‌نامه ترکی آذربایجانی تاکید کرد.
در این نشست همچنین، عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز به ارائه گزارش از وضعیت فرهنگی و هنری استان پرداخته،  پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری فاخر استان اردبیل را  برجسته دانست.
وی همچنین با اشاره به موضوع تدوین لغت‌نامه ترکی آذربایجانی در اردبیل گفت: جلد اول این فرهنگ لغت که شامل مداخل ذیل حرف " آ " می‌باشد مراحل پایانی جهت چاپ و انتشار را می‌گذراند.
انتهای پیام/
فرهنگ لغت ترکی آذربایجانی در اردبیل تدوین می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار