عضو کمسیون حمل و نقل شورای شهر تبریز در گفتگو با نصر عنوان کرد:

فاز سه متروی تبریز تکمیل نشده؛ افتتاح شد! / کابین یک قطار کاملا متلاشی شده است

1399/10/16 - 09:40 - کد خبر: 35322 نسخه چاپی

نصر: عضو کمسیون حمل و نقل شورای شهر تبریز گفت: فاز سه قطار شهری تبریز فاقد مانیتورینگ و سیگنالینگ کافی است و هرچند در فاز مذکور تنها یک قطار حرکت می کند، اما اگر به این مسیر توجهات لازم صورت نگیرد، نتیجه اش ماجرای دیروز صبح می شود.

به گزارش نصر، "تقی پور"، در گفتگو با خبرنگار نصر، به حادثه امروز صبح "خروج قطار شهری تبریز از ریل" اشاره کرد و گفت: منتظر بررسی های فنی صورت گرفته در رابطه با حادثه مذکور هستیم که متعاقبا نتیجه و علت حادثه را بیان خواهیم کرد.
وی افزود: از آن جایی که خوشبختانه هیچ مسافری در قطار نبود، این حادثه تلفات جانی به همراه نداشت؛ اما اگر فرض کنیم در این قطار مسافر بود، چه بلایی بر سر آنان می آمد.
تقی پور اما به خسارت وارده بر کابین قطار اشاره کرد و اذعان داشت: در این حادثه، کابین یک قطار کاملا داغون شده است و سایر کابین ها هم دچار حادثه شده اند.
وی خط یک متروی تبریز را در سه فاز عنوان کرد و اظهار داشت: فاز یک از ائل گولی تا فلکه دانشگاه، فاز دو از فلکه دانشگاه تا میدان ساعت و میدان محققی و فاز سه نیز از محققی تا لاله امتداد دارد که از همان اول هم در فاز سه مشکل وجود داشت.
عضو کمسیون حمل و نقل شورای شهر تبریز همچنین به امنیت پایین فاز سه اشاره کرد و اذعان داشت: فاز سه فاقد مانیتورینگ و سیگنالینگ کافی است و هرچند در فاز مذکور تنها یک قطار حرکت می کند، اما اگر به این مسیر توجهات لازم صورت نگیرد، نتیجه اش ماجرای دیروز صبح می شود.
تقی پور افزود: این که می گویند تحریم ها بر طراحی مانیتورینگ تاثیر گذاشته است؛ خوب اگر نمی توانستیم، نباید طراحی می کردیم؛ امروز دیگر عصر استفاده از بی سیم برای کنترل عبور و‌مرور نیست که در فاز سه قطار تبریز، هدایت قطار از طریق بی سیم  صورت می گیرد.
گزارش نصر می افزاید؛ قطار شهری تبریز صبح روز گذشته به دلیل بروز حادثه یکی از قطارهایش دچار حادثه شد.
انتهای پیام/
فاز سه متروی تبریز تکمیل نشده؛ افتتاح شد! / کابین یک قطار کاملا متلاشی شده است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار