رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‎شرقی:

مشکلات صنایع با همکاری شرکت‌های فناور رفع می‌شود

1399/10/15 - 20:56 - کد خبر: 35304 نسخه چاپی

نصر: رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‎شرقی گفت: چالش‌ها و مشکلات صنایع از طریق شبکه عظیم حدود ١١ هزار عضوی شرکت‌های فناور و دانش بنیان کشور رفع می‌شود.

به گزارش نصر، عبدالرضا واعظی در نشستی با مدیر عامل شرکت کلرپارس پس از افتتاح واحد تحقیق و توسعه این شرکت در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، افزود: صنایع با استقرار واحد تحقیق و توسعه می توانند به دانش و فناوری مورد نیاز خود دست یابند.
وی گفت: استقرار واحد تحقیق و توسعه صنایع در پارک علم و فناوری، بهترین شیوه بهره مندی صنایع از دستاوردهای شرکت‎های فناور و دانش بنیان است.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تاکید کرد: با برگزاری جشنواره های ایده و رویش مشترک می توان ایده های جدید مورد نیاز هر صنعت را شناسایی و با استفاده از دانش فناوران گام های عملی برای رفع مشکلات صنایع برداشت.
مدیرعامل شرکت کلرپارس نیز بر استفاده از ظرفیت های عظیم موجود در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: این شرکت به دنبال تولید محصولات دانش بنیان با فناوری بالا است.
ابوالفضل باباپور اعلام کرد: به دنبال آن هستیم که بسیاری از مواد اولیه وارداتی  مورد استفاده در کلر پارس توسط محققان داخلی بومی سازی شود.
وی اظهار کرد: در ماه های گذشته پیشرفت های چشمگیری در میزان و تنوع تولیدات این مجموعه اتفاق افتاده است و به دنبال بهبود هرچه بیشتر تولیدات با بهره مندی از توان شرکت های فناور مستقر در پارک  هستیم.
به گزارش ایرنا، با افتتاح واحد تحقیق و توسعه کارخانه کلرپارس در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی همکاری مشترک دو مجموعه آغاز شد.
بر اساس تفاهم نامه ای ۲ طرف توافق کردند در زمینه های انجام طرح های پژوهشی، تحقیقاتی و توسعه فن آوری مشترک، بهره مندی از توانمندی ها و خدمات پارک، شناسایی و تعریف نیازهای پژوهشی و فن آوری کلرپارس، برگزاری نشست ها و کارگاه های آموزشی و مشاوره و معرفی متخصصان و پژوهشگران مورد نیاز با یکدیگر همکاری کنند.
شرکت کلر پارس علاوه بر تامین بخش عمده ای از کلر و سودسوزآور کشور به ۲۶ کشور محصولات خود را صادر می کند.
انتهای پیام/
 مشکلات صنایع با همکاری شرکت‌های فناور رفع می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار