خبر/

مرحله دوم تزریق داوطلبان واکسن ایرانی کرونا آغاز شد

1399/10/15 - 14:11 - کد خبر: 35279 نسخه چاپی

نصر: مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران از آغاز مرحله دوم تزریق داوطلبان واکسن ایرانی کرونا خبر داد و گفت: مجوز مرحله دوم تزریق به داوطلبان اولین مطالعه انسانی واکسن ایرانی "کُوو ایران برکت" شب گذشته صادر و این مرحله تزریق امروز (دوشنبه) آغاز شد.

به گزارش نصر، دکتر حامد حسینی افزود: تزریق واکسن ایرانی تا پایان هفته جاری به چهار داوطلب دیگر انجام می شود به عبارتی تا پایان این هفته مجاز به تزریق واکسن به چهار داوطلب هستیم و اوایل هفته آینده نتایج مرحله دوم به کمیته پایش اعلام می شود.
وی در مورد وضعیت عمومی سه داوطلب اول تزریق واکسن ایرانی خاطرنشان کرد: حال این افراد خوب است و همه موارد با روند مطلوبی پیش می رود.
مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، کل دوره تزریق واکسن داوطلبان اولین مطالعه انسانی فاز یک واکسن ایرانی کرونا را ۲ ماه اعلام کرد و گفت: ۵۶ داوطلب در این مرحله حضور دارند که طی این ۲ ماه واکسن به آنها تزریق می شود.
حسینی یادآور شد:  تزریق واکسن  به داوطلبان ۲ بار انجام می شود به عبارتی تزریق واکسن به آنان در روزهای صفر و ۱۴ صورت می گیرد.
اولین تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با نام "کُوو ایران برکت" روز سه شنبه (نهم دی ماه)  با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، روی داوطلبان انجام شد.
نخستین داوطلب این واکسن طیبه مخبر فرزند محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و دو نفر از مسوولان این ستاد بودند.    
انتهای پیام/
مرحله دوم تزریق داوطلبان واکسن ایرانی کرونا آغاز شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار