دادستان تبریز در گفتگو با «نصر» تاکید کرد؛

وضعیت آلودگی هوای تبریز قابل قبول نیست/ سلامت مردم جزو حقوق عامه است

1399/10/14 - 23:54 - کد خبر: 35238 نسخه چاپی

نصر: دادستان تبریز با اشاره به آلودگی شدید هوای تبریز، گفت: مشکل آلودگی هوای کلانشهر تبریز به طور ویژه در حال پیگیری است.

به گزارش نصر، "بابک محبوب علیلو" در واکنش به تداوم آلودگی شدید کلانشهر تبریز به خبرنگار «نصر» گفت: متاسفانه این یک مشکل کشوری است که مسئولان وزارت نفت اعلام کرده اند به دلیل مشکلات تامین انرژی مجبور به استفاده از مازوت در نیروگاه ها شده اند.
 
وی با غیرقابل قبول دانستن وضعیت آلودگی هوای تبریز، خاطرنشان کرد: به مسئولان امر تاکید کرده ام موضوع استفاده نیروگاه تبریز و برخی صنایع عمده تبریز و دیگر شهرهای استان از سوخت مازوت باید مدیریت شود، نمی شود همین طور بی قاعده و بی توجه به سلامتی مردم این روند ادامه یابد.
 
دادستان تبریز گفت: این شرایط توسط دستگاه های ذی ربط باید طوری مدیریت شود تا هم گاز مصرفی مردم قطع نشود و هم وضعیت آلودگی هوا ادامه پیدا نکند. سلامت مردم جزو حقوق عامه است و دستگاه قضایی در فصل حقوق عامه مردم بدون مماشات عمل می کند.
 
علیلو ادامه داد: مشکلاتی در تامین انرژی هست، اما این مشکل باید با یک راه حل میانی مدیریت شود. مسئولان وزارت نفت و استان باید برای تخصیص سهمیه گاز برای نیروگاه تبریز اقدام کنند و ما در این زمینه پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.
 
وی در پایان تاکید کرد: مردم مطمئن باشند این موضوع را به طور ویژه پیگیری می کنیم. ضمن اینکه در این وضعیت برودت هوا و کمبود گاز، نباید مردم در استفاده خانگی در گاز شهری دچار مشکل شوند، از سوی دیگر دغدغه آلودگی هوا بایست به نحو مقتضی و صحیح مدیریت شود.
 
انتهای پیام/
وضعیت آلودگی هوای تبریز قابل قبول نیست/ سلامت مردم جزو حقوق عامه است محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار