شهر جدید سهند، شهر هوشمند می‌شود

1399/10/14 - 23:31 - کد خبر: 35236 نسخه چاپی

نصر: زیرساخت‌های هوشمندسازی شهر جدید سهند در نشستی با حضور معاون مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی، مسئول پروژه شهر هوشمندسازی این مرکز، مدیرعامل، نائب رئیس و عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید سهند بررسی شد.

به گزارش نصر، در این نشست مقرر شد پس از تدوین نقشه راه شهر هوشمند برای شهر جدید سهند و تبیین شهر هوشمند و مولفه‌های مربوط به آن، زیر ساخت‌های الکترونیکی و آمادگی الکترونیکی شهر جدید سهند که یکی از بسترهای اساسی هوشمند سازی شهر است، مورد بررسی قرار گرفته و وضعیت موجود تمام سیستم‌ها، شبکه‌ها و ارتباطات و زیرساخت‌های الکترونیکی سهند استخراج شود.
همچنین ویژگی شهرهای هوشمند در جهان و تجربیات اخیر جهانی در زمینه شهر هوشمند تشریح شده و روند هوشمند سازی در شهرهای جدید بررسی و در شهر جدید سهند اجرا خواهد شد؛ در راستای هوشمند سازی شهر جدید سهند پس از تحلیل شرایط و تفسیر وضعیت موجود، راهبردها مشخص شده و نقشه راه برای افق 1420تنظیم می‌شود.
در ادامه این نشست مقرر شد که برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای هوشمندسازی مشخص و راه حل‌ها و همچنین پیشنهادها برای آینده شهر هوشمند شهر جدید سهند تدوین و تنظیم و در دستور کار شرکت عمران شهر جدید سهند و سایر ادارات سهند قرار گیرد.
بر این اساس، پس از طی مراحل فوق و تامین زیرساخت‌ها، شهر سهند به عنوان شهر هوشمند در شهرهای جدید کشور معرفی می‌شود که در صورت تحقق این مهم، برنامه‌های اقتصاد هوشمند و نیز زندگی و مدیریت هوشمند، محیط زیست و انرژی پاک هوشمند در شهر جدید سهند پیاده خواهد شد.
بنا به این گزارش، شهر هوشمند به شهری گفته می‌شود که براساس آخرین نظریه‌های تکامل یافته مدیریت شهری بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات، داری شش معیار اصلی حکمروایی هوشمند، شهروند هوشمند، محیط زندگی هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند و انرژی هوشمند باشد.
تکنولوژی شهر هوشمند اجازه می‌دهد تا مسئولان یک شهر با جامعه و زیرساخت‌های شهری و نظارت بر آنچه اتفاق می‌افتد و آنچه در حال تحول است، تعامل مستقیم پیدا کنند.
در صورت هوشمند شدن شهر جدید سهند، سرمایه گذاری، تولید، اشتغال، گردشگری و اقتصاد سهند تحول شگرفی خواهد یافت.
انتهای پیام/
شهر جدید سهند، شهر هوشمند می‌شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار