خبر/

جزییات دستور قضایی برای «توقیف 34 میلیارد تومان سهام» متعلق به بانک پارسیان + سند

1397/12/06 - 15:38 - کد خبر: 352 نسخه چاپی

نصر: طبق این دستور موقت دادگاه عمومی تهران که در گزارش 6 ماه اول امسال گروه مالی پارسیان درج گردیده، فروش و نیز نقل و انتقال این سهام ممنوع و به همین خاطر، به سرفصل سایر دارایی ها منتقل شده است.

به گزارش نصر، یکی از موضوعاتی که در سالهای اخیر می توان در بازار بورس رصد و بررسی کرد، توقیف سهام است که بنا به دلایل مختلف و پس از بروز اختلافات میان دو شخص حقیقی یا حقوقی رخ می دهد و با دستور قضایی، وارد مرحله توقیف سهام می شود.

در عین حال، در حال حاضر مراجع مختلفی نظیر مراجع قضایی(شعب رسیدگی کننده و دوایر اجرای احکام دادگاه ها )، ادارات امور دارایی و ادارات ثبت اسناد، تعزیرات حکومتی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و سایر مراجع قانونی با ارسال اجراییه، توقیف نامه و دستورات قضایی خواستار توقیف سهام برخی اشخاص حقیقی و حقوقی می شوند.

به عنوان مثال، در خبرها آمده بود که حسب دستور مقام قضایی، بخشی از سهام بورسی بانک سرمایه شامل شرکت های بیمه اتکایی، مخابرات، مس، بیمه پارسیان و بیمه تعاون به ارزش 512 میلیارد ریال نزد شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار، مسدود شده است.

اما بررسی های جدید از صورت های مالی گروه مالی بانک پارسیان که نماینده بانک و نمایندگان شرکتهای لیزینگ پارسیان، تامین اندیش پارس، تجارت الکترونیک پارسیان و تامین خدمات سیستم های کاربردی کاسپین، اعضای هیات مدیره آنرا تشکیل می دهند نشان می دهد این موضوع برای بانک مذکور نیز رخ داده است.

به گزارش نصر، طبق این گزارش بازرس قانونی بانک پارسیان که مربوط به 6 ماهه اول امسال است، مشخص شده تعداد 276 میلیون سهم بانک اقتصاد نوین به بهای تمام شده 46 میلیارد تومان و ارزش خالص فروش 34 میلیارد تومان به علت اختلاف حساب بانک پارسیان (سهامدار عمده گروه مالی) و یکی از مشتریان بانک، با دستور قضایی مواجه شده است.

طبق این دستور موقت دادگاه عمومی تهران، فروش و نیز نقل و انتقال این سهام ممنوع شده و به همین خاطر، به سرفصل سایر دارایی ها منتقل شده است.

با توجه به توضیحات مذکور، مشخص نیست این اتفاق دقیقا چه زمانی رخ داده چراکه فقط اعلام شده در پایان سال 96 و 6 ماه اول سال 97، این موضوع وجود داشته اما تاکنون به صورت رسمی جرییات آن اعلام نشده بود.

انتهای پیام/

جزییات دستور قضایی برای «توقیف 34 میلیارد تومان سهام» متعلق به بانک پارسیان + سند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار