فرماندار تبریز در گفتگو با نصر عنوان کرد:

دست فروشان تبریز به صنف تبدیل می شوند

1399/10/14 - 15:56 - کد خبر: 35137 نسخه چاپی

نصر: فرماندار تبریز گفت: با اجرای طرح ساماندهی دست فروشان در تبریز، این افراد طی فرآیندی تبدیل به صنف می شوند.

به گزارش نصر، "بهروز مهدوی"، در گفتگو با خبرنگار نصر به طرح ساماندهی دستفروشان تبریز اشاره کرد و گفت: این طرح، دستورالعمل هایی دارد که دستفروشان طی فرآیندی تبدیل به صنف می شوند.
وی افزود: تمام دستگاه ها دست به دست هم می دهند تا این افراد در جامعه به عنوان صنف شناخته شوند تا شاهد این بی نظمی و هرج و مرج نباشیم.
مهدوی قدم اول برای اجرای این طرح را جمع آوری اطلاعات جامع دستفروشان عنوان کرد و اذعان داشت: بر اساس ماده 55 قانون اجرای شهرداری ها مبنی بر برطرف نمودن سد معبر که بر عهده شهرداری ها می باشد، نیاز به جمع آوری اطلاعات جامع تمام دستفروشان است.
وی افزود: بعد از به دست آوردن اطلاعات جامع تمام دستفروشان تبریز، باید بررسی کنیم در بین این افراد چه کسانی شرایط دستفروشی دارند و چه کسانی این شرایط را ندارند؛ به عنوان مثال اگر در بین این افراد، جوانی دارای مدرک باشد که توانایی فعالیت در بخش خصوصی یا واحدهای تولیدی را داشته باشند، با معرفی وی به واحد مربوطه از چرخه دستفروشان حذف شود.
مهدوی با بیان این که ممکن است تعدادی افراد هم در بین دستفروشان باشند که اصلا توانایی کار کردن را نداشته باشند، تصریح کرد: این افراد هم باید تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار بگیرند تا مورد حمایت آنان واقع  شوند.
فرماندار تبریز با اشاره به این که از مدت ها پیش دستور جمع آوری این اطلاعات به سازمان میادین شهرداری داده شده است، خاطرنشان کرد: به محض این که این اطلاعات کامل شد، طرح ساماندهی دستفروشان آغاز خواهد شد.
وی در ادامه به خواسته اکثریت دستفروشان مبنی بر فعالیت در هسته مرکزی شهر اشاره کرد و اظهار داشت: خواسته اکثریت دستفروشان این است که در هسته مرکزی شهر فعالیت نمایند که ضمن این که این فعالیت ها در هسته مرکزی شهر، باعث به وجود آمدن نوعی بی نظمی و ناهنجاری می شود، بافت تاریخی شهری و چیدمان آن را نیز در افکار عمومی ناخوشایند می کند.
مهدوی افزود: به همین دلیل شهرداری های مناطق ده گانه تبریز، باید محل های مشخصی را در حوزه استحفاضی خود برای این افراد در نظر بگیرند تا در هر منطقه به طور جداگانه ساماندهی صورت بگیرد.
وی با تاکید بر این که همه باید در مقابل قانون مطیع باشیم، تصریح کرد: این که دستفروشان بگویند ما فقط در هسته مرکزی شهر فعالیت خواهیم کرد اصلا خواسته درستی نیست و کاملا غیرقانونی است؛ چرا که در استان های دیگر، حتی شب بازار و روز بازار نیز تعریف شده است و دستفروشان در روزهای مشخصی  از هفته، در مکان های مشخصی فعالیت می کنند.
انتهای پیام/
دست فروشان تبریز به صنف تبدیل می شوند فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  وحید   2 سالها پیش  

بجای سامان دهی مردم یکم خودتونو سامن دهی کنین بیشرفا اونقد میخورین مردم از گشته گی میمیره
پژوهشیار