علیرضا زالی؛

ویروس کرونا در هوای آلوده ماندگارتر است

1399/10/13 - 13:26 - کد خبر: 35119 نسخه چاپی

نصر: فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: در شرایط وارونگی و آلودگی هوا ماندگاری ویروس کرونا در هوا بیشتر است.

به گزارش نصر، علیرضا زالی روز شنبه در کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران اعلام کرد: اکنون به سمت کاهش شدت موج سوم شیوع ویروس کرونا می رویم اما این وضعیت در تهران به خاطر چگالی جمعیت با کندی پیش می رود و آلودگی هوا نیز مزید علت است.
وی با بیان اینکه آلودگی هوا به بخشی از سیستم تنفسی آسیب می زند، تاکید کرد: این شرایط فرد را در برابر ویروس کرونا ضعیف‌تر می کند.
به گزارش ایرنا، در همین چارچوب "انوشیروان محسنی بندپی" استاندار تهران ظهر امروز از ارایه پیشنهاد تعطیلی ۲ روزه همه بخش‌های دولتی، خصوصی و واحدهای تولیدی این استان به دولت خبر داده است.
کیفیت هوای تهران در روزهای گذشته ناسالم ارزیابی می شد و امروز نیز هوای پایتخت از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه ای ۱۴۷ ناسالم برای گروه های حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان و در آستانه هوای ناسالم برای همه گروه ها است.
به گزارش ایرنا، از ابتدای امسال ۱۵ روز هوای پاک، ۱۸۱ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۸۷ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ۵ روز ناسالم برای همه گروه ها در تهران به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/
 ویروس کرونا در هوای آلوده ماندگارتر است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار