معاون توسعه و برنامه‎ریزی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی مطرح کرد:

برخورداری از نظام اجرا و پایش مناسب وجه تمایز سند تدبیر توسعه با سایر اسناد

1397/12/06 - 15:34 - کد خبر: 351 نسخه چاپی

نصر: معاون توسعه و برنامه‎ریزی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی برخورداری سند تدبیر توسعه استان از یک نظام اجرا، پایش و ارزیابی مناسب را وجه تمایز این سند با سایر اسناد عنوان کرد.

به گزارش نصر، پرویز محمدزاده در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان که به بررسی موضوع نهایی‎سازی اقدامات هسته‎های کلیدی بازنگری سند تدبیر توسعه استان اختصاص داشت، به توضیح فرایند تصویب، اجرا و پایش دومین سند تدبیر توسعه استان پرداخت.

وی با بیان اینکه برای تحقق اهداف یک برنامه و موفقیت اجرایی آن طراحی و اجرای یک سیستم پایش و ارزیابی مناسب، ضرورتی اجتناب‎ناپذیر است، تاکید کرد: برخورداری دومین سند تدبیر توسعه استان از یک نظام اجرا، پایش و ارزیابی وجه تمایز این سند با سایر برنامه‎ها است.

محمدزاده تصریح کرد: در سند تدبیر توسعه استان ذیل هر هسته کلیدی، اقدامات اساسی و ذیل این اقدامات پروژه‎های تعریف شده قرار دارد، در واقع واحد ارزیابی و پایش در سند تدبیر توسعه، پروژه خواهد بود.
وی با اشاره به اهمیت اجرایی کردن سند تدبیر توسعه استان، اذعان داشت: اگر بتوانیم اهداف این سند را به نحو مطلوبی تحقق بخشیم، نظام برنامه‎ریزی کشور را کاملا تحت تاثیر قرار داده و تحول بزرگی در این عرصه ایجاد خواهیم کرد.
در این جلسه رئیس اتاق بازرگانی تبریز ابراز داشت: تدوین سند تدبیر توسعه در استان یک حرکت زیربنایی است و می‎تواند در این شرایط سخت اقتصادی راهگشای امور باشد.
صمد حسن‎زاده افزود: با توجه به شراطی که در آن قرار داریم، بهترین فرصت است که بخش خصوصی را وارد میدان کنیم و تا زمانی که بخش خصوصی در عرصه اقتصاد کاملا میدان‎داری نکند راه به جایی نخواهیم برد.
این فعال اقتصادی متذکر شد: منابع کشور ما در کشورهای دیگر ارزش افزوده‎های کلان ایجاد می‎کند ولی ما در داخل کشور به دلیل فقدان برنامه‎ریزی و مدیریت مناسب نمی‎توانیم آنطور که باید از این منابع بهره بریم.
در این جلسه طاهر روحی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‎شرقی به ارائه گزارش روند پیشرفت اجرای قانون مستمر بهبود فضای کسب و کار در دستگاه‎های اجرایی پرداخت.

انتهای پیام/

برخورداری از نظام اجرا و پایش مناسب وجه تمایز سند تدبیر توسعه با سایر اسناد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار