مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی در گفتگو با «نصر» تاکید کرد؛

ضرورت تخصیص سهمیه ویژه گاز به نیروگاه تبریز/ سلامت مردم مهمتر از هر چیزی است

1399/10/12 - 21:14 - کد خبر: 35091 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به تشدید وضعیت آلودگی هوای تبریز تاکید کرد: وزارت نفت و وزارت نیرو باید سهمیه گاز ویژه ای به کلان شهر تبریز تخصیص دهند تا نیروگاه تبریز مجبور به استفاده از سوخت مازوت نباشد.

به گزارش نصر، محمدباقر هنربر دقایقی پیش با اشاره به آلودگی شدید هوای کلانشهر تبریز به خبرنگار «نصر» گفت: درباره مدیریت بحران آلودگی هوای کلانشهر تبریز، دستورالعمل هایی را به شهرداری تبریز و پلیس راهور جهت مدیریت سیستم حمل و نقل داده ایم، چند روز است که در سطح شهر ترافیک سنگینی وجود دارد و این وضعیت باید مدیریت شود.
 
وی به ضرورت آگاه سازی مردم از خطرات آلودگی هوا و اقدامات جمعی لازم برای کنترل کیفیت هوا تاکید کرد و افزود: صدا و سیما هم مسئول اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در این خصوص شده است. با توجه به آلودگی هوا از مردم می خواهیم تا حد امکان از تردد در سطح شهر اجتناب کنند، هوا برای همه گروه های سنی جامعه آلوده است و شهروندان باید برای حفظ سلامتی خودشان در این وضعیت در هوای آزاد تردد نکنند.
 
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت هم مسئول مدیریت کارخانه هایی شده دارای آلایندگی هستند. در وضعیتی که مصرف گاز افزایش پیدا کرده است، مرکز مدیریت دیسپاچینگ کشور، اولویت مصرف گاز را به مصرف خانگی می دهد و مصرف گاز نیروگاه ها، کارخانه های سیمان و دیگر صنایع عمده محدود شده است. درباره دیگر واحدهای صنعتی هم مقدار سهمیه گار کاهش می یابد، صنایع عمده باید از سوخت دوم که عمدتاً گازوییل است استفاده کنند و برخی واحدها مانند نیروگاه ها هم از مازوت استفاده می کنند.
 
هنربر گفت: نامه ای با امضای استاندار آذربایجان شرقی به وزرای نیرو و نفت ارسال کرده ایم و خواسته ایم با توجه به اینکه تبریز یک کلانشهر بزرگ صنعتی است و با مشکل آلودگی هوا در فصول سرد سال مواجه است، در زمان عادی هم آلودگی هوا تشدید می شود، سهمیه ویژه گاز به تبریز اختصاص یابد تا نیروگاه تبریز مازوت نسوزاند، چرا که در این شرایط کرونایی آلودگی هوا را تشدید می کند.
 
وی افزود: دادستان تبریز هم به این موضوع ورود پیدا کرده است، چرا که سلامت مردم مهمتر از هر چیزی است. علی رغم تمامی محدودیت ها، پیگیر هستیم سهمیه لازم برای استفاده نیروگاه تبریز از گاز تخصیص پیدا کند.
 
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی در پایان گفت: آلودگی هوای تبریز با توجه به ادامه پایداری هوا در روزهای آینده ادامه و تشدید خواهد شد و در صورت افزایش بیش از حد آلودگی هوای تبریز، قطعاً تصمیم گیری های لازم برای مدیریت بحران آلودگی هوا مانند اعمال یک سری محدودیت ها در حمل و نقل و فعالیت صنایع انجام خواهد شد.
 
انتهای پیام/
 
ضرورت تخصیص سهمیه ویژه گاز به نیروگاه تبریز/ سلامت مردم مهمتر از هر چیزی است محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار