رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی؛

کارخانه پینار لبن تبریز به سطح بالایی از تولید خواهد رسید

1399/10/11 - 11:18 - کد خبر: 35005 نسخه چاپی

نصر: رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، روز سه شنبه 9 دی‌ماه در آیین افتتاحیه کارخانه پینارلبن تبریز به عنوان سرمایه‌گذاری جدید گروه سرمایه‌گذاری هافمن، با اشاره به ابلاغ سند توسعه قضایی کشور از طرف ریاست محترم قوه قضاییه اظهار داشت: چند روز قبل سند توسعه قضایی کشور از طرف ریاست محترم قوه قضاییه ابلاغ شد که این سند در واقع مورد نظر و تاکید مقام معظم رهبری است.

به گزارش نصر، موسی خلیل‌الهی، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: سندی که از پشتوانه عظیم کار کارشناسی برخوردار است و فقط یک برنامه عادی نیست، بلکه یک سند راهبردی است که در کنار و در متن آن، برنامه های متعددی در حوزه‌های مختلف اجرا خواهد شد و تا سال 1402 شاهد تحولی عظیم  در راستای حفظ حقوق عامه، اشخاص و آزادی‌های مشروع خواهیم بود.
 

وی افزود: از جمله راهبردهایی که در آن سند در نظر گرفته شده است، بحث حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری است. قوه قضاییه از زمان مدیریت آیه الله رئیسی مبارزه با مظاهر فساد از جمله مفاسد اقتصادی و مفاسدی که در حوزه اداری اتفاق می افتد را به صورتی گسترده آغاز کرده است و اتفاق خوبی که افتاده این است که مبارزه با فساد را از درون خود آغاز کرده است و این نقطه قوتی برای دستگاه قضایی است.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اضافه کرد: در کنار مبارزه با فساد، ایجاد زمینه برای تولید و اشتغال هم جزو برنامه های راهبردی قوه قضاییه است. ستادی تحت عنوان "ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی" در دادگستری ها تشکیل یافته و "ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی" استان آذربایجان شرقی با همکاری تمامی حوزه ها یکی از موفق ترین ستادها در سراسر کشور می باشد و افتخار پیدا کرده ایم تا در جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران و ایجاد اشتغال برای جوانان نقشی ایفا کنیم.
وی با اشاره به کارخانجات راکد و یا تعطیل استان اظهار داشت: با مداخله دادگستری استان عملا تاکنون از تعطیلی بیش از 55 واحد تولیدی که تعدادی از آن‌ها در شرف ورشکستگی بوده اند جلوگیری شده و هم‌اکنون در حال تولید و انجام خدمت هستند و حدود 17 واحد تولیدی که متاسفانه دچار ورشکستگی شده بودند، با تلاشی که همکاران محترم دادگستری استان انجام داده اند مشکلاتشان حل گردیده و وارد چرخه تولید شده اند که یکی از مهمترین این واحدها، کارخانه پینار لبن تبریز می باشد. این واحد تولیدی که از سال 75 با 120 نفر نیروی کارآغاز به فعالیت نموده و به دلایل متعدد از جمله ضعفی که در مدیریت این مجموعه وجود داشته و همچنین مواجهه با مشکلات مالی به طرف تعطیلی حرکت کرده، به طوری که از سال 97 عملا کاملا تعطیل گردیده بود. در اثر اقداماتی که طلبکاران این مجموعه داشته اند، بخشی از اموال، دستگاه‌ها و تجهیزات مجموعه هم در حال توقیف و انتقال بود که خوشبختانه با ورود همکاران ما از این امر جلوگیری شده است.
وی با اشاره به تلاش‌های پیگیرانه مدیرعامل گروه سرمایه گذاری هافمن افزود: تلاش بسیار مهندس حمیدیه مدیرعامل مجموعه صنعتی هافمن که نسبت به بازسازی و راه‌اندازی مجدد کارخانه پینار لبن تبریز اقدام نموده اند واقعا جای تشکر و قدردانی دارد. تلاش های ایشان امروز موجب ایجاد زمینه اشتغال برای 50 نفر گردیده که انشالله با افقی که در نظر گرفته اند، امیدواریم این مجموعه را به سطح بالایی از تولید برسانند.
وی با اشاره به تاکیدات ریاست قوه قضاییه در جلوگیری از تعطیلی کارخانجات اضافه کرد: تاکید ریاست قوه قضاییه این است که نباید اجازه دهیم هیچ واحد تولیدی با تعطیلی مواجه شود، هرچند که این تعطیلی نشات گرفته از مشکل مدیریتی مجموعه باشد. به همین دلیل ما مشکلات مدیریتی را از مشکلات و مسائل کارگاه‌ها و کارخانه ها تفکیک کرده ایم و تلاشمان بر این است که اگر مدیری تخلف نموده است مسائل مربوط به آن در جای خود بررسی شود، ولی اجازه داده نشود که کار به تعطیلی این واحدها بکشد.
انتهای پیام/
کارخانه پینار لبن تبریز به سطح بالایی از تولید خواهد رسید نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار