مسوول بسیج سازندگی سپاه عاشورا:

بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی برای دو هزار و 200 نفر اشتغال ایجاد می‌کند

1399/10/11 - 11:41 - کد خبر: 35003 نسخه چاپی

نصر: مسوول بسیج سازندگی سپاه عاشورا گفت: این مجموعه در راستای خدمات‌رسانی در مناطق محروم، برنامه اشتغالزایی برای تعداد دو هزار و ۲۰۰ نفر را با اختصاص ۷۷ میلیارد تومان پیگیری می‌کند.

به گزارش نصر، سرهنگ محمد اسکندری روز پنجشنبه در گفت وگویی ضمن اشاره به اینکه طرح اشتغالزایی فوق از مدت ها قبل شروع شده و با قدرت ادامه دارد، ابراز امیدواری کرد ظرف ماه جاری اشتغال تمامی افراد مورد هدف تحقق پیدا کند.
وی از اجرای طراحی پروژه اشتغالزایی ۳ ساله توسط بسیح سازندگی استان خبر داد که طبق آن برای هزاران نفر از افراد فاقد شغل در مناطق محروم و روستایی اشتغال ایجاد خواهد شد.
اسکندری با بیان اینکه مهارت آموزی و آموزش علمی برای اشتغال و افزایش تولید ضروری است، اظهار داشت: وقتی برای فردی تسهیلات اشتغال زایی داده می شود باید در مورد آن حرفه آموزش ها و مهارت های لازم به وی داده شود تا با آگاهی و علم کامل بتواند حرکتی مستمر داشته باشد.
وی اضافه کرد: ما معتقدیم اگر در بخش هایی مثل کشاورزی، دامداری، باغبانی هم به فعالین آن صنعت آموزش داده شود و روش های علمی جایگزین روش های منسوخ و سنتی شود، مسلماً به افزایش راندمان تولید منجر خواهد شد.
اسکندری از تاسیس تعداد ۹۳۰ صندوق قرض الحسنه در مناطق مختلف استان برای کمک به اشتغال مردم خبر داد و گفت: این صندوق ها با جمع آوری مبالغ خرد و تبدیل آن به مبالغ کلان تسهیلات حمایتی کم بهره به مشاغل کوچک پرداخت می کنند.
وی با اشاره به حمایت بسیج سازندگی از صنعت چرم آذربایجان شرقی، اظهار داشت: این صنعت به واسطه سوء مدیریت و واردات بی رویه طی سال های اخیر در آستانه نابودی قرار گرفته بود که با حمایت ویژه بسیج سازندگی، این صنعت دوباره احیاء شده است و باید توجه کنیم که این بخش برای بیش از ۲۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در استان اشتغال زایی کرده است که اگر به کلی تعطیل می شد، مشکلات زیادی در پی آن ایجاد می شد که با حمایت های ویژه ای که انجام دادیم مانع ایجاد چنین اتفاقی شدیم.
رییس بسیج سازندگی سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه اگر فرهنگ و تفکر جهادی در جامعه رواج پیدا کند، بسیاری از مشکلات و موانع موجود بر طرف خواهد شد، اضافه کرد: تا زمانی که محرومیت در جامعه وجود دارد مأموریت بسیج سازندگی هم ادامه دارد و باید با ایجاد وحدت، همدلی و مشارکت خود مردم در تمام زمینه ها، بتوانیم محرومیت را ریشه کن کنیم.
اسکندری با بیان اینکه متأسفانه عده ای از مسئولان کشور تفکر جهادی و بسیجی را در تقابل خود می دانند، افزود: نباید برخی از مسوولان چنین برداشت کنند که تفکر جهادی در تقابل با دولت ها حرکت می کنند بلکه در این شرایط سخت تحریمی این نوع تفکر گره گشای مشکلات است.
وی ادامه داد: بسیج سازندگی همیشه به همه ارگان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی اعلام کرده است که آماده است در هر شرایطی به کمک آنها بیاید و بر همین اساس بسیج سازندگی تمامی مأموریت ها و پروژه های سخت را قبول می کند
اسکندری با اشاره به فعالیت تعداد ۲ هزار و ۸۳۴ گروه جهادی در آذربایجان شرقی،  عمده فعالیت آن ها را ساخت خانه محرومین، خانه بهداشت و کارهای عام المنعه اعلام کرد و افزود: وجود این همه گروه جهادی و حجم گسترده پروژه ها و فعالیت های آنها، مستلزم نظارت دقیق بود که بتوان از طریق آن عملکرد تک تک گروه های جهادی را رصد کرد.
وی یادآور شد: بر همین اساس سامانه جامع اطلس جهادی برای مدیریت فعالیت های گروه های جهادی راه اندازی شد و در حال حاضر با استفاده از این سامانه به راحتی از نحوه انجام کار گروههای جهادی با خبر هستیم.
انتهای پیام/
بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی برای دو هزار و 200 نفر اشتغال ایجاد می‌کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار