استاندار آذربایجان‌غربی؛

بیش از ‌۱.۳ هزار میلیارد تومان طرح در حوزه آب و برق آماده افتتاح شد

1399/10/10 - 22:41 - کد خبر: 34986 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: طرح‌های سد "کانی سیب" پیرانشهر با ۵۰۰ میلیارد تومان، سد "کرم آباد" پلدشت با ۵۲۰ میلیارد تومان و برق‌رسانی به هشت روستا با سه میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان اعتبار فردا، پنجشنبه توسط رییس جمهوری در این استان افتتاح می‌شود.

به گزارش نصر، محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پویش هر هفته الف ب_ ایران، اظهار داشت: سد کانی سیب پیرانشهر با هدف احیای دریاچه ارومیه با انتقال سالانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب، کاهش مهاجرت، ثبات جمعیت، رونق اقتصادی منطقه و مهار و تنظیم ۷۱۳ میلیون متر مکعب آب مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی با بیان این‌که این سد از نوع خاکی با هسته رسی است، اظهار کرد: حجم کنونی آب مخزن ۵۰ میلیون متر مکعب اندازه‌گیری شده و همچنین حجم مخزن در تراز نرمال ۲۲۰ میلیون متر مکعب است.
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به افتتاح مجموعه سد کرم آباد و احداث و آب اندازی شبکه اصلی آبیاری و زهکشی ارس غربی، بیان کرد: این طرح با وسعت هشت هزار و ۴۰۰ هکتاری و با سرمایه‌گذاری ۵۲۰ میلیارد تومانی با هدف توسعه کشاورزی استان صورت می‌گیرد.
شهریاری ادامه داد: برق رسانی به هشت روستا با سه میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان نیز فردا توسط رییس جمهوری  به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح می‌شود.
امیدها برای برداشتن گام‌های بلند در دولت تدبیر و امید بسیار زیاد بوده و آینده‌ای روشن برای استان در سایه این فعالیت‌ها ترسیم شده است.
انتهای پیام/
بیش از ‌۱.۳ هزار میلیارد تومان طرح در حوزه آب و برق آماده افتتاح شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار