قائم مقام شهردار تبریز خبر داد:

تکمیل بخش اعظم پارک موزه دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰

1399/10/10 - 14:05 - کد خبر: 34958 نسخه چاپی

نصر: قائم مقام شهردار تبریز از تکمیل بخش اعظم پارک موزه دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: پارک موزه دفاع مقدس از ابعاد مختلف برای ما بسیار ارزشمند بوده و هرگز آن را یک پارک معمولی ندیده ایم.

به گزارش نصر، رسول موسایی در خصوص جلسه شهردار و مدیران شهرداری تبریز با مسئولین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهارداشت: این پروژه از چند سال قبل آغاز شده و عموم شهروندان از وضعیت آن و پیشرفت های حاصل شده در طی این سال ها مطلع هستند، حسینیه شهدای گمنام که میزبان پیکرهای پاک سه شهید گمنام دفاع مقدس است و نیز ساختمان فرهنگی این مجموعه که در واقع اصلی ترین بخش این پارک موزه را شکل می دهد در سال های گذشته احداث شده است.
قائم مقام شهردار تبریز اضافه کرد: پیشرفت های خوبی در این مجموعه اتفاق افتاده ولی نواقصی نیز در آن وجود دارد.
موسایی نواقص موجود در این مجموعه را عدم تکمیل تملک اراضی، مسیرهای دسترسی در داخل و خارج مجموعه و تولید محتوای فرهنگی داخل ساختمان ها  عنوان کرد و گفت: در خصوص مسیر دسترسی داخل مجموعه و مطابقت آن با کاربری های مختلف در داخل پارک با حضور مشاورین، گزینه های مختلف بررسی  و دستورات لازم صادر شد.
او با تاکید بر اینکه مجموعه شهرداری مصمم است که قسمت مهم این پارک را در سال ۱۴۰۰  تکمیل کند اظهار داشت:  موضوع دوم مورد بحث در این جلسه، بحث تولید محتوا بود که بر اساس تفاهم نامه ای منعقده میان شهرداری و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، مقرر شد همزمان با تکمیل نواقص محتوای فرهنگی لازم در داخل ساختمان ها تولید شود.
قائم مقام شهردار تبریز پارک موزه دفاع مقدس را یکی از مهمترین داشته‌های کشور و استان عنوان کرد و گفت: این مجموعه تاریخ ماندگار کشور است، باید زندگی نامه، آثار، وصیت نامه، رفتار و سخنان شهدا برای نسل های آینده حفظ شود. آنها باید بدانند چه کسانی برای حفظ و حراست از خاک کشور از جان خود گذشتند.
موسایی با بیان اینکه پارک موزه دفاع مقدس بهترین محل برای بازخوانی رشادت های شهدای منطقه و به ویژه سربازان لشکر سرافراز ۳۱ عاشورا است گفت: شهرداری تمام توان خود را برای ایجاد آثار محتوایی جهت بازدید اقشار مختلف جامعه اعم از یادداشت ها، زندگینامه ها و بقیه مفاهیم بکار گرفته است.
او افزود: در این جلسه مقرر شد مبالغی که برای تکمیل نواقص و تملک های اراضی باقی مانده مورد نیاز است در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شود.
قائم مقام شهردار تبریز با بیان اینکه تلاش داریم سال آینده مسیرهای دسترسی و سایر کاربری های پارک موزه دفاع مقدس را کامل کنیم گفت: امیدواریم سال آینده شاهد تکمیل قسمت اعظم پارک از نظر ساختمان و مسیرهای دسترسی باشیم تا شهروندان بتوانند از این محل بازدید کنند و از نزدیک شاهد جان فشانی رزمندگان کشور باشند.
موسایی در پایان تاکید کرد: هر المان یا نمادی که در این پارک نصب می شود باید انتقال دهنده مفهوم ایثار، شهادت و استقامت باشد. این پارک برای ما از ورود تا خروج یک محل مقدس است و تنها یک پارک محلی و منطقه‌ای نیست.
انتهای پیام/
تکمیل بخش اعظم پارک موزه دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰ خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار