فرمانده سپاه عاشورا:

مردم در روز ۹ دی، آرزوی دشمنان را برای براندازی نظام، نقش بر آب کرد

1399/10/09 - 16:19 - کد خبر: 34896 نسخه چاپی

نصر: فرمانده سپاه عاشورا گفت: آمال و آرزوی دشمن برای از بین بردن انقلاب اسلامی، درروز ۹ دی توسط مردم نقش بر آب شد.

به گزارش نصر، سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرّم  روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز ۹ دی«میثاق امت با ولایت» که در مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز و با رعایتپروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: مردم ایران بعد از گذشت هشت ماه از انتخابات سال ۸۸ ابراز وجود کردند و سیل خروشانی از جوانان نسل سومی انقلاب و زنان و مردان انقلاب برای مقابله با اهداف پلید فتنه‌گران روانه‌ی میدان شد.


روز ۹ دی اهداف دشمنان را منکوب کرد
وی ادامه داد: فتنه‌گران برای پیاده کردن نقشه‌های دشمنان اسلام و نظام توطئه کرده بودند اما مردم توطئه های آنها را نقش بر آب کردند. به‌طوری‌که بعد از رحلت امام(ره) و روزهای نخست انقلاب ، تجمع عظیم و بی‌نظیری در کل کشور به وجود آمد که این روز ،حماسه ۹ دی، میثاق امت با ولایت و انقلاب نام گذاری شد و عبارت بود از منکوب کردن تمامی اهداف دشمن.

مردم در روز ۹ دی با دشمنان قسم خورده انقلاب اعلام برائت کردند
وی با تاکید بر اینکه حماسه ۹ دی عبارت بود از ناامید کردن دشمن، افزود: دشمن تصور می‌کرد با به راه انداختن آشوب و بلوا و با آتش کشیدن پرچم امام حسین(ع) در روز عاشورا به اهداف خود می رسد اما غافل از آنکه ملت ما را نمی‌شناخت و همچنان نیز این ملت را نمی‌شناسد. ملت ایران در این روز از دشمنان قسم‌خورده انقلاب و مزدوران داخلی آن‌ها اعلام برائت کردند.
فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد: ۹ دی عبارت است از بستن منفذهای نفوذی‌هایی که با مسئولیت های مختلف در بدنه نظام حضور داشتند و این روز تجلی قدرت الهی بود که برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران ماندگار شد.
فتنه گران در ۹ دی به گوشه رینگ رفتند
وی با بیان اینکه روز ۹ دی عامل وحدت،انسجام،یکدلی و یکپارچگی ملت ایران بود، خاطرنشان کرد: همه دنیا متوجه شدند که ملت ایران چگونه است و کسانی که به‌دنبال فتنه‌گران رفته بودند، یکی پس از دیگری ریزش کرده‌ و به جمع ملت بازگشتند و فتنه‌گران در گوشه‌ی رینگ قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: کسانی که جملاتشان توسط دشمنان نوشته شده بود، انتظار داشتیم که خودشان را از دشمن جدا کنند چون که امام راحل سال‌های پیش گفته بودند وقتی که دشمن از شما تعریف کرد از آن اعلام برائت کنید اما فتنه گران این کار را نکردند و از این‌که دشمن آن‌ها را تعریف کرد خوشحال شدند.
سردار خرّم در ادامه به بایدها و نبایدهای مقابله با فتنه پرداخت و گفت:یکی از بایدهای مقابله با فتنه عبارت است از این‌که ما باید اهل روشنگری، روشن‌بینی و آگاهی بخشی باشیم و باید دشمن و توطئه اش را بشناسیم.

توصیه شهید سلیمانی به مسئولین در خصوص شناخت ماهیت دشمن
وی با اشاره به بخشی از وصیت نامه‌ی شهید سپهبد قاسم سلیمانی متذکر شد: در وصیت‌نامه شهید قاسم سلیمانی یک جمله‌ی تاریخی وجود دارد که مخاطبش مسئولین است. شهید سلیمانی در این جمله فرمودند«مسئولین نظام باید به ماهیت و رفتار دشمن نگاه کنند نه به سخنان بزک کرده آنها».


 
وی ادامه داد: همواره در طول تاریخ اسلام ظاهر دشمنان جذاب و خوش‌خط و خال بود اما باطنشان زهراگین بود لذا نباید اشتباه کنیم و یکی از ویژگی هایی که انسان‌های ولایت‌مدار،باهوش، کیّس و انقلابی باید داشته باشند،شناخت دشمن و توطئه دشمنان است.

فتنه گران به دستور رهبر انقلاب عمل نکردند
فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در آن ایام به این افراد چندین بار تأکید کردند که بیایید و تابع قانون جمهوری اسلامی باشید و هرچه که قانون می‌گوید به آن عمل کنید. اما آنها تمکین نکردند.
وی اولویت دادن به منافع و امنیت ملی را مهم برشمرد و اظهارکرد: فتنه‌گران کشور را ناامن کرده و چوب حراج به منافع ملی زدند و سخنان دشمنان را نشخوار کردند. فتنه گران در مقابل گفتمان انقلاب، گفتمان دشمنان را مطرح کردند. در حالیکه رهبر انقلاب بارها تاکید کرده‌ اند که به دشمن اعتماد نکنیم. دشمنی که در رأس آن امریکا و اسراییل جهان‌خوار و کودک کش قرار دارد، قابل اعتماد نیست.
وی تاکید کرد: آنچه که عامل حضور حماسی مردم در روز ۹ دی شد، ایمان و انگیزه‌ی دینی و حتی ایمان و انگیزه ملی مردم ایران بود. این ایمان و انگیزه برخاسته از عاشورا و مکتب اباعبدالله الحسین (ع) است که دشمنان و فتنه گران با این مکتب، بازی و به آن هتک حرمت کردند و درعین‌حال اعلام برائت نیز نکردند و نگفتند که آن آشوبگران روز عاشورا از ما نیستند و هیچ مطابقتی با ملت ایران ندارند.

یوم الله های انقلاب نباید فراموش شوند
سردار خرّم با بیان اینکه جنس حرکت مردم در روز ۹ دی همان جنس حرکت در روزهای اوایل انقلاب بود، گفت: این روز یکی از ایام‌الله هایی است که جلوه‌های ویژه خداوند بر این ملت محسوب می‌شود. ۲۲ بهمن و روز قدس از دیگر ایام‌الله انقلاب اسلامی است که ما باید این روزها را تکریم کنیم و ۹ دی نیز از جمله این روزها و باطل‌السحر دشمنان بود که آمال و آرزوی سی ساله آنان را برای شکست انقلاب ابطال کرد لذا بدین خاطر است که هیچ سالی این روز نباید فراموش شود و هرسال این روز باعظمت را گرامی بداریم.


 
وی یادآور شد: ۹ دی یکی از بزرگ‌ترین آزمون‌های ملت ایران بود که حقایق را روشن کرد و ملت ایران از این آزمون سربلند و سرافراز از این آزمون بزرگ بیرون آمدند. چرا باید این روز فراموش شود؟ در حالیکه دشمن در آن سال یک توطئه‌ی عظیم و ریشه دار را برای براندازی نظام و انقلاب طراحی کرده بود که این توطئه شکست خورد.
مردم تبریز هیچ گاه حرکتشان را قضا نکردند
فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به قیام مردم تبریز در ۸ دی سال ۸۸ که یک روز زودتر از همه مردم ایران علیه فتنه گران خروشیدند، گفت: به همین دلیل است که رهبر انقلاب می‌فرمایند «مردم تبریز و آذربایجان در بسیاری از حوادث انقلاب همواره پیشگام و پیش‌قدم هستند و در بعضی موقع‌ها هم می‌فرمایند مردم تعبیر شق‌القمر کرده‌اند». 
وی ادامه داد: سرعت عمل مردم تبریز، حرکت به‌موقع آنها در مسیر انقلاب و ورود به‌موقع در حوادث مهم انقلاب نعمت بزرگی است که باید قدردان آن باشیم. عمل به موقع یکی از امتیازات بزرگ یک ملت است.
سردار خرّم در پایان گفت: مردم تبریز هیچ‌گاه اجازه ندادند حرکتشان قضا شود بلکه همیشه اهل به‌موقع عمل کردن بودند. رهبر انقلاب نیز فرمودند که «شجاعت و دلیری مردم تبریز همان‌طور که در اول انقلاب، دفاع مقدس، حوادث سیاسی و حوادث انقلاب کم‌نظیر و بعضاً بی‌نظیر است،  حماسه ۸ دی تبریز نیز این موضوع را ثابت کرد و بدون تردید یکی از بهترین و ماندگارترین خاطرات مردم تبریز است که در نظام جمهوری اسلامی تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه ماند.
انتهای پیام/
 مردم در روز ۹ دی، آرزوی دشمنان را برای براندازی نظام، نقش بر آب کرد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار