استاندار آذربایجان‌شرقی؛

اجازه ندادیم حتی یک واحد تولیدی تعطیل شود

1399/10/09 - 15:20 - کد خبر: 34890 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: از بدو مسئولیتم در استانداری و با پیگیری‌ها و برگزاری جلسات تخصصی مختلف، اجازه نداده‌ایم که حتی یک واحد تولیدی در استان تعطیل شود.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در آئین بازگشت یک واحد لبنی به چرخه تولید در خسروشهر افزود: خوشبختانه با وحدت و همدلی مثال‌زدنی بین مدیران و همراهی ویژه سیستم قضایی با مدیریت ارشد استان، بسیاری از مشکلات بخش تولید رفع شده و تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی راکد و در آستانه ورشکستگی به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه شرایط کنونی، شرایط جنگ اقتصادی است، گفت: تحریم‌ها باعث تشدید مشکلات اقتصادی و فشار بیشتر بر روی مردم شده است و بدون شک، تلاش برای تولید داخلی و فعال کردن هرچه بیشتر کارخانه‌ها، نقش مهمی در کاهش مشکلات خواهد داشت.
پورمحمدی با اشاره به جلسه اخیر سران قوا و تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب بر خنثی‌سازی تحریم‌ها، اظهار داشت: اتفاق نظر موجود بین سران کشور به بخش‌های دیگر نیز باید تسری یافته و برای حل مشکلات اقتصادی جامعه، همه باید هم‌پیمان شوند.
وی همچنین بر تقویت نگرش به ظرفیت‌های داخلی تأکید کرد و گفت: بدون شک، ما چشم انتظار بیگانگان نبوده و مشکلات کشور را با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و با همت، همدلی، غیرت و وحدت حل می‌کنیم.
پورمحمدی افزود: هدف از تشکیل جلسات مختلف تسهیل و رفع موانع تولید، گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و سایر جلسات مشابه، تلاش عملیاتی برای رونق تولید است و در این مسیر، باید تمامی قوانین در راستای حمایت از تولید، تفسیر شود.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین گفت: با تلاش دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های مسئول، ده‌ها واحد تولیدی و صنعتی، مجدداً به چرخه تولید بازگشته و با اتخاذ تدابیر مناسب، از ورشکستگی برخی واحدها نیز جلوگیری شده است.
گفتنی است کارخانه «پینار لبن»، یکی از واحدهای تولیدی ورشکسته بود که با مساعدت دستگاه قضایی و همکاری دستگاه‌های مسئول، با مدیریت جدید به چرخه تولید بازگشته و برای ۵۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.
استاندار آذربایجان شرقی پس از این مراسم در کارخانه ریخته‌گری سهند آذرین در شهرک صنعتی شهید سلیمی حضور یافت و ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف آن، یاد و خاطره کارگران جانبخاته در حادثه انفجار مخزن این کارخانه را گرامی داشت.
انتهای پیام/
اجازه ندادیم حتی یک واحد تولیدی تعطیل شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار