معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی:

افزایش تلفات تصادفات درون شهری تبریز/عوارضی آزادراه تبریز-سهند تا دو ماه اخذ نمی‌شود

1399/10/08 - 21:17 - کد خبر: 34841 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با ابراز تاسف از افزایش تلفات تصادفات درون‌شهری در شهر تبریز، بر جدیت دستگاه‌های مسئول در شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز شهری و اجرای مصوبات شورای ترافیک در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش نصر، جواد رحمتی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان، با اشاره به آمار تصادفات رانندگی در سطح استان، گفت: این آمار باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و علت افزایش آمار تصادفات مشخص شود.
وی افزود: وقتی در یک نقطه، شاهد تکرار حوادث رانندگی هستیم یعنی مشکلی وجود دارد که باید حل شود؛ ما به دنبال مقصر نیستیم و فقط می‌خواهیم ایراد کار را پیدا کنیم.
وی اظهار کرد: برخی از این حوادث با اقدامات ساده‌ای قابل پیشگیری است که هزینه آن بسیار کمتر از پروژه‌های عمرانی است و اگر این اقدامات انجام شوند تصادفات رانندگی به حداقل می‌رسد.
رحمتی با تاکید بر این‌که رفع نقاط حادثه‌خیز به صورت جدی از سوی دستگاه‌های مسئول پیگیری شود، افزود: تصمیماتی که در شورای ترافیک گرفته می‌شود، باید قاطعانه و بدون چشم‌پوشی اجرا شود و نارضایتی عده‌ای نباید باعث شود که امنیت شهروندان را نادیده بگیریم.
وی با بیان این‌که عامل انسانی مهم‌ترین علت وقوع تصادفات رانندگی است، افزود: مسائل فرهنگی در حوزه تصادفات یکی از اولویت‌های مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به افزایش شدید ترافیک در شهر تبریز در روزهای اخیر و تشدید آلودگی هوا، بررسی امکان ادامه طرح زوج‌ و فرد و هم‌چنین جدی گرفتن اجرای طرح LEZ در هسته مرکزی شهر تبریز را خواستار شد.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تبلیغات منفی برخی افراد و رسانه‌ها نسبت به افتتاح آزادراه تبریز- سهند، گفت: این آزادراه هیچ مشکلی از نظر فنی ندارد و باید در انتقادها جانب انصاف رعایت شود.
وی با اشاره به این‌که آزادراه تبریز-سهند در دو سال گذشته با تزریق ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تکمیل شد، افزود: به هیچ وجه قصد نداشتیم که پروژه را ناقص افتتاح کنیم و تمام امکانات لازم برای تردد در این مسیر فراهم شده بود.
وی با بیان این‌که این آزادراه از نظر فنی و ایمنی قابل مقایسه با پروژه‌های دیگر نیست، گفت: برخی‌ها دوست نداشتند که این پروژه افتتاح شود و بر این اساس انتظار داشتیم که بعد از افتتاح پروژه، حتی تصادفات عادی را هم دستاویزی برای تخریب آن قرار دهند.
رحمتی، ادعای برخی افراد مبنی بر عدم رعایت شیب استاندارد در این آزادراه را رد کرد و گفت: شیب استاندارد آزادراه‌ها شش درصد است که در آزادراه تبریز-سهند، تنها در یک نقطه شیب ۵.۸ درصد داریم و در باقی مسیر، شیب کمتر از چهار درصد است.
وی با بیان این‌که در دو ماه نخست از بهره‌برداری این آزادراه، عوارضی اخذ نخواهد شد، افزود: طبق قرارداد، ۱۵ درصد از عوارض تردد در این مسیر صرف نگه‌داری از راه خواهد شد و در این مدت، این مسئولیت برعهده راهداری، شهرداری تبریز و شهر جدید سهند خواهد بود.
به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه گزارش تصادفات رانندگی در جاده‌های برون‌شهری، درون‌شهری و روستایی استان ارائه شد که بر اساس آن، تلفات حوادث رانندگی استان در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، هشت درصد کاهش داشته و از ۵۸۴ نفر به ۵۳۷ نفر رسیده است.
بر اساس این گزارش، آمار تلفات حوادث رانندگی برای شهرستان تبریز در سال جاری،۳۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد و در این مدت تلفات حوادث رانندگی درون‌شهری در این شهرستان، ۲۵ درصد و برون‌شهری ۳۳ درصد افزایش یافته است.
در این جلسه هم‌چنین گزارش عملکرد سازمان ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری تبریز در قالب مصوبات کمیته‌های تخصصی ارائه شد.
انتهای پیام/
 افزایش تلفات تصادفات درون شهری تبریز/عوارضی آزادراه تبریز-سهند تا دو ماه اخذ نمی‌شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار