مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان:

نهادهای اجرایی آذربایجان‌شرقی در بازگشایی رودخانه‌ها مشارکت می‌کنند

1399/10/08 - 15:42 - کد خبر: 34820 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: بر اساس تصمیم اخیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات بحران، امکانات و ماشین‌آلات همه دستگاه‌های اجرایی استان به دستور استاندار برای بازگشایی نقاط حادثه خیز رودخانه‌ها بسیج می شود.

به گزارش نصر، یوسف غفارزاده روز دوشنبه با بیان اینکه این تجربه برای دومین سال متوالی به دستور استاندار آذربایجان شرقی به مرحله اجرا در می آید، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۱۰ کیلومتر از نقاط حادثه خیز رودخانه ها و مسیل های پرخطر با این اقدام بازگشایی، لایروبی و در مجموع منجر به آزادسازی ۲۱۰ هکتار از اراضی حکومتی شد.
به گفته وی این موضوع مجدد در جلسه اخیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات بحران مورد موافقت استاندار آذربایجان شرقی قرار گرفت و اعلام کرد: به دلیل محدودیت اعتبارات تخصیصی برای عملیات بازگشایی، آزادسازی و لایروبی رودخانه ها تنها می‌توان هر سال ۳۰ تا ۳۵ کیلومتر از رودخانه ها و مسیل های پرخطر استان را بازگشایی و لایروبی کرد، حال آنکه با این تدبیر این مقدار تا سه یا چهار برابر در هر سال افزایش می‌یابد.
 غفارزاده طول رودخانه ها و مسیل های استان را در مجموع ۲۵ هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: 2 هزار و 500 کیلومتر از این مقدار جزو نقاط حادثه‌خیز محسوب می شوند. 
وی همچنین با اشاره به مشارکت بسیار خوب مقامات قضایی، فرمانداران شهرستان ها، شهرداری ها و سایر دستگاه‌های اجرایی در این موضوع اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر یکصد دستگاه ماشین آلات شامل بیل  مکانیکی، لودر، کمپرسی و بولدوزر پس از هماهنگی‌های لازم با مقامات استانی و شهرستانی برای این موضوع به کار گرفته شدند.
 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی با اشاره به وسعت، کوهستانی بودن و تعدد رودخانه ها از آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های سیل خیزکشور یاد کرد و ضرورت اتخاذ تدابیر و آمادگی لازم در برابر حوادث طبیعی به ویژه سیل را مورد تاکید قرار داد.
انتهای پیام/
نهادهای اجرایی آذربایجان‌شرقی در بازگشایی رودخانه‌ها مشارکت می‌کنند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار