معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار خبر داد:

تشریح برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری دهه " بصیرت و میثاق با ولایت" در تبریز

1399/10/08 - 13:58 - کد خبر: 34809 نسخه چاپی

نصر: معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: در راستای گرامیداشت دهه "بصیرت و میثاق با ولایت" برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری و تولید محتوا و ایجاد پویش‌های بصیرت افزا در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام احمد حمیدی  با بیان این‌که «دهه بصیرت و میثاق با ولایت» شامل مناسبت‌های پیش رو از جمله نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها "شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، سالروز حماسه ۹ دی، اربعین شهید دکتر محسن فخری زاده و… نام گذاری شده است، گفت: این دهه، فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری واست و برنامه‌های ما نیز با هدف گسترش مکتب مقاومت و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.
وی فضاسازی در سطح شهر و مراکز فرهنگی شهرداری، برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله مسابقه کتابخوانی عقیق سلیمانی، مسابقه طراحی پوستر و تصویرسازی از قاسم تا محسن و مسابقات مختلف فرهنگی و هنری در راستای بصیرت افزایی و پویش کتابخوانی با عنوان "بصیرت و میثاق" را از جمله برنامههای مراکز فرهنگی شهرداری تبریز به مناسبت دهه بصیرت و میثاق با ولایت‌ عنوان کرد.
وی گفت: ۶۵۶ اثر به دبیرخانه فراخوان ملی و مردمی طراحی پوستر و تصویرسازی «از قاسم تا محسن» به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها سپهبد حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز شهادت دکتر حاج محسن فخری زاده ارسال شده است.
حجت الاسلام حمیدی افزود: طبق هماهنگی‌ها، آثار برگزیده این فراخوان مردمی در ورودی گلزار شهدای کرمان و مزار شهید عزیز در معرض دید قرار خواهد گرفت.
وی تبیین حماسه ۹ دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی، حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب، استواری اجتماع و بیعت مجدد مردم با آرمان‌های والای امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری این برنامهها عنوان کرد.
وی گفت: مردم ولایت‌مدار و متدین تبریز، در طول تاریخ بارها در مشروطه و در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، در حماسه هشتم دی ماه، تجدید بیعت با ولایت، هوشیاری و بصیرت خود را به زیباترین شکل به نمایش گذاشتند که این حضور هوشمندانه و با بصیرت مردم آذربایجان و ایران تجلی ایمان و اقتدار ملت در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی است.
معاون فرهنگی واجتماعی شهردار تبریز افزود: کتاب عقیق سلیمانی که با راهنمایی حجت االاسلام و المسلمین سید محمد علی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در دست تهیه است، در سه بخش ویژگی‌های ولایتمداری، مکتب سردار و تصاویر و مستندات در مراحل پایانی است و در حال کسب مجوز برای چاپ آن هستیم تا برای روز هشتم دی رونمایی کنیم.
وی افزود: پویشی با عنوان "دلتنگ سردار" که شامل دلنوشته‌های کودکان به شهید سلیمانی است، در سالگرد شهادت سردار دل‌ها سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار میشود؛ هم‌چنین طبق روال هر هفته که یک کتاب در هر منطقه معرفی میکنیم، در هفته سالگرد شهادت سردار نیز کتاب‌هایی در مورد این شهید عزیز معرفی خواهیم کرد.
وی هم‌چنین از تهیه و توزیع ویژه نامه برای ایام سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: این ویژه نامه با موضوع وصیت‌نامه سردار تا قبل از دی تکمیل شده و در سطح شهر توزیع میشود.
حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: از ۱۳ تا ۱۸ دی تکیه عقیق سلیمانی شامل اشعار و ادعیه و کلیپ‌هایی در خصوص سپهبد حاج قاسم سلیمانی در صفحات مختلف ملی و شبکه استانی پخش می‌شود.
به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان برگزاری برنامه‌ها به ‌صورت حضوری و فیزیکی در دهه بصیرت وجود ندارد و به همین دلیل از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری برنامهها استفاده می‌شود.
انتهای پیام/
 تشریح برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری دهه خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار