استاندار زنجان؛

کسی حق زیاده‌خواهی خارج از قانون ندارد

1398/07/10 - 11:32 - کد خبر: 3474 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: اجرای بی طرفانه و بی غرضانه قانون در انتخابات بزرگ‌ترین خدمت است و کسی حق ندارد خارج از قانون درخواست و یا زیاده خواهی داشته باشد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید تلاش شود تا در انتخابات، هیات نظارت و دست اندرکاران اجرایی دست در دست هم، قانون را به نحو احسن اجرا کنند، افزود: برای رصد تحرکات کاندیداهای احتمالی، فایل هایی در فرمانداری ها برای هر فرد ایجاد شده است و تحرکات افراد به دقت ثبت و ضبط می شود.

وی تصریح کرد: ارکان انتخابات که شامل سلامت، امنیت، رقابتی بودن و حضور و مشارکت حداکثری مردم است را در برگزاری انتخابات پیش رو جاری خواهیم کرد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار می شود.

 

جذب اعتبار، از ثمرات مهم سفر مدیران ملی به استان است

استاندار زنجان به افزایش سفر مدیران ملی به این استان طی چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از خروجی های حضور مسئولان ملی و اعضای کابینه دولت در استان، جذب اعتبارات ملی برای پیشبرد طرح ها است.

وی افزود: طی ۱۰ ماه گذشته هیچ کارخانه ای در استان تعطیل نشده و امسال نیز تا پایان سال هفت کارخانه در استان به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

حقیقی ادامه داد: در نتیجه حضور مدیران ملی در استان، توانستیم در عرض حدود چهار ماه گذشته بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح های تولیدی در استان جذب کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه این استان از حیث میزان مازاد درآمد جزو استان های میانی کشور است، افزود: با این وجود با پیگیری های انجام شده، زنجان در موضوع بازگشت مازاد درآمد به استان، سومین استان کشور است.  

وی از اختصاص اعتبار ملی به مبلغ چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای احداث پل غیر همسطح ورودی دانشگاه زنجان خبر داد و اظهار داشت: عملیات اجرایی این پل پس از طی فرآیند اداری آغاز می شود.

حقیقی در خصوص پروژه سبزه میدان نیز خاطرنشان کرد: مزایده اجرای این طرح آغاز و مجری آن انتخاب شده است و هیچ مشکلی در اجرایی شدن طرح وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نظارت بر عملکرد شوراهای اسلامی و شهرداری ها اشاره کرد و گفت: اکنون نظارت بهتر شده است، البته لازم است معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار جلسات بیشتری با مجموعه شوراها و شهرداری ها داشته باشد.

 

مدیران باید راهبری کنیم

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قاطبه مدیران، عزیز و ارزشمند هستند، گفت: مدیران شایسته، آبروی نظام محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه عوض کردن مدیری که یک دو سال از عمر مدیریتی اش سپری می شود، هزینه دارد، اظهارداشت: مدیران را باید راهبری کنیم چرا که هیچ مدیری نمره اش کامل نیست و ممکن است در کنار محاسن، معایبی هم داشته باشد و باید تلاش شود تا معایب رفع گردد.

حقیقی به مزایای انتخاب مدیران دستگاهها از درون همان مجموعه اشاره کرد و افزود: بهره مند شدن مجموعه از تجربیات افراد یکی از ثمرات چنین انتخابی است.

استاندار زنجان در خصوص انتخاب مدیران اجرایی در این استان نیز گفت: من مرامم اینگونه نیست که در انتخاب مدیران زیر یوغ کسی بروم، اگر چه برای انتخاب مدیران مشورت می گیرم ولی اجازه نمی دهم کسی یا چیزی تحت فشار تحمیل شود.

 

نباید برای کاری که می شود رایگان انجام داد، پول هزینه کرد

استاندار زنجان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون مسائل مطرح شده در خصوص برگزاری جشنواره روستا و جشنواره آش در زنجان، گفت: در سال های گذشته برای برگزاری چنین جشنواره هایی، استانداری پول هزینه می کرد، امسال پول نداشتیم و اساسا وقتی چیزی را می شود رایگان انجام داد چرا بابت اجرایش پول باید بدهیم.

وی ادامه داد: امسال به خاطر اینکه برخی نانشان از روغن درآمد، شروع کردند به یک سری کارها، چند نفر هم بیشتر نبودند، من با اینکه حق طبییعی ام بود با آنان برخورد کنم ولی خودم را نگه داشتم.

حقیقی تصریح کرد: اتفاقا جشنواره امسال از جشنواره های موفق بود و چیزی که در پنج روز اجرا می شود، به مدت ۲۴ روز برگزار شد.

 

مخاطب من همه مردم است

استاندار زنجان از آغاز دور دوم سفر به شهرستان ها و روستاهای استان از هفته آینده خبر داد و گفت: سفر به روستاها، به کام عده ای خوش نمی آید، احساس می کنم برخی ها، مخاطبشان یک عده ای است، ولی مخاطب من همه مردم است.

وی با بیان اینکه از سفر به شهرستان ها و روستاهای استان، نتیجه های خوبی به دست آمده است، افزود: در این سفرها مصوبه های مختلفی در دستور کار قرار می گیرد، و البته هرجایی که مصوبه ای اجرا نشده، به مردم می گویم و عذر خواهی می کنم که نتوانستیم.

انتهای پیام/

کسی حق زیاده‌خواهی خارج از قانون ندارد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار