خبر/

کولاک راه ارتباطی ۳۵ روستای آذربایجان‌شرقی را مسدود کرد

1399/10/07 - 12:35 - کد خبر: 34724 نسخه چاپی

نصر: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: کولاک راه ارتباطی ۳۵ روستای بازگشایی شده استان را دوباره مسدود کرد.

به گزارش نصر، غلامرضا رسول زاده، روز یکشنبه در گفت و گو با بیان اینکه در پی بارش برف روزهای اخیر ۳۷۰ راه روستایی آذربایجان شرقی از سوی نیروهای راهداری برف روبی و بازگشایی شده است، افزود: راه ارتباطی تمام روستاهای استان روز گذشته بازگشایی شده بود که بروز پدیده کولاک در جاده های روستایی برخی شهرستان ها از جمله اهر، بستان آباد و میانه موجب بسته شدن راه تعدادی از روستاهای بازگشایی شده، شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون تردد در راه های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی برقرار است، اظهار داشت: در زمان کنونی نیروهای راهداری در حال بازگشایی راه های مسدود شده این روستاها هستند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای استان روز گذشته سه هزار و ۴۵۰ کیلومتر - باند از راه های استان را برف روبی و نمک پاشی کرده و در این عملیات ۶۳۵ تن مخلوط شن و نمک استفاده کرده اند.
رسول زاده، ادامه داد: همچنین نیروهای راهداری به ۲۹ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند و با کمک آن ها 2 مادر باردار در شهرستان سراب پس از بازگشایی مسیر برای زایمان به بیمارستان منتقل شدند.
وی تعداد ماشین آلات سبک و سنگین فعال در عملیات راهداری زمستانی آذربایجان شرقی را ۳۷۶ دستگاه اعلام و یادآوری کرد: این دستگاه ها شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون،  برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه های سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده اند.
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: یک هزار و ۱۶۹ نفر از نیروهای راهداری نیز در عملیات راهداری زمستانی فعال هستند و با استقرار در جاده های استان به مسافران و خودروهای عبوری کمک می کنند.
رسول زاده، راه های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود: مردم می توانند از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوست از وضعیت راهها و شرایط آب و هوایی اطلاع کسب کنند.
آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
کولاک راه ارتباطی ۳۵ روستای آذربایجان‌شرقی را مسدود کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار