رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی

تشریح ویژه برنامه‌های گرامیداشت ۹ دی در تبریز

1399/10/06 - 16:36 - کد خبر: 34680 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: یوم‌الله ۹ دی تعطیل‌بردار نیست و ما نیز به تاسی از برنامه‌های ماه محرم بیت رهبری، این مراسم را در مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار خواهیم کرد.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام رسول برگی امروز شنبه ششم دی ماه، در نشست خبری در تشریح برنامه‌های «دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت»، اظهار کرد: برخلاف سال‌های گذشته که یک روز به‌عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام‌گذاری شده بود، سازمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور تصمیم گرفت امسال یک دهه را تحت عنوان «دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت» نام‌گذاری کند.
وی با بیان اینکه دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت، از ۹ دی آغاز شده و تا ۱۹ دی ادامه خواهد داشت، ادامه داد: این ایام مصادف با سالروز قیام خونین مردم قم که آغاز کننده چهلم‌های دیگر از جمله قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز و ... است، بوده و این رویدادها تاثیر بسزایی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشته است.
به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: به دلیل تقارن این دهه با ایام فاطمیه، شعار محوری امسال را «بصیرت فاطمی، ولایت‌مداری، مقاومت علوی» در نظر گرفته‌ایم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در خصوص برگزاری مراسم تجمع مردمی در روز ۹ دی امسال نیز گفت: اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز برگزاری تجمع در این روز را صادر کند، آمادگی داریم تا طبق روال هر سال و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برنامه روز ۹ دی را در مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار کنیم.
وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه سلامت مردم اولویت اصلی همه بوده و طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب همه باید تابع دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم، به همین دلیل اگر مجوز برگزاری مراسم صادر نشود، ما نیز به تأسی از برنامه‌های ماه محرم بیت رهبری، از یک سخنران کشوری و یک مداح دعوت خواهیم کرد تا در حضور امام جمعه محترم تبریز به سخنرانی و مداحی بپردازند؛چند نفر از مدیران استانی نیز در این روز حضور خواهند داشت و انعکاس این برنامه نیز از طریق رسانه‌های استان انجام خواهد شد.
وی در خصوص شعارهای این دهه نیز افزود: شعارهای این دهه، به ترتیب در ۹ دی «بصیرت، ولایتمداری، حماسه عاشورایی» ، ۱۰ دی «بصیرت، اتحادملی، عبور از فتنه»، ۱۱ دی «بصیرت، خواص، پیروی از ولایت» ، ۱۲ دی «بصیرت، ادیان الهی، آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی»، ۱۳ دی «بصیرت، ملت حسینی، مکتب شهید سلیمانی»، ۱۴ دی «بصیرت، تولّی و تبرّی، بیداری اسلامی»، ۱۵ دی «بصیرت، استکبار ستیزی، مقابله با نفوذ»، ۱۶ دی «بصیرت، تکریم سردار دلها، بزرگترین بدرقه جهانی»، ۱۷ دی «بصیرت، محکومیت ترورسیم دولتی، جهاد هسته ای و دفاعی»، ۱۸ دی «بصیرت، اقتدار ملی، سیلی به شیطان بزرگ» و ۱۹ دی «بصیرت، غیرت دینی، لحظه شناسی» نامگذاری شده است.
وی در رابطه با برگزاری مراسم سالروز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی نیز گفت: با توجه به اینکه محوریت برگزاری این روز برعهده سپاه پاسداران است، ما نیز آمادگی کامل خود را برای هرگونه همکاری به سپاه عاشورا اعلام کرده‌ایم.
برگی در پایان در خصوص سایر برنامه‌های این هفته نیز اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و هنری در فضای مجازی، رژه‌ی موتور سواران، آتش کشیدن پرچم مستکبران بدون برگزاری تجمع مردم در سطح شهر، فراخوان برگزاری مسابقات کاریکاتور، عکس و فیلم کوتاه و همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی بصیرتی ویژه‌ی مداحان، اصناف، بازاریان، قشر کارگری، ورزشکاران، دانشگاهیان، طلاب و جمعی از هنرمندان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در حداقل زمان از برنامه‌های این دهه خواهد بود.
انتهای پیام/
تشریح ویژه برنامه‌های گرامیداشت ۹ دی در تبریز خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار