مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان خبر داد:

تمدید مهلت بیمه گری محصولات کشاورزی تا پایان دی‌ ماه در آذربایجان شرقی

1399/10/06 - 16:21 - کد خبر: 34679 نسخه چاپی

نصر: مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مهلت بیمه گری محصولات کشاورزی شامل محصولات زراعی، باغی و تنه درختان تا پایان دیماه سالجاری تمدید شد.

به گزارش نصر، علی تبریزی در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب، افزود: بر اساس نامه صندوق بیمه کشاورزی، برابر درخواست استان‌ها، مهلت بیمه گری محصولات زراعی، باغی و تنه درختان تا پایان دیماه سال 99 به شرح بارگزاری سامانه جامع بیمه، تمدید شده است.
وی با اشاره به عدم امکان حذف عامل خطر در زمان صدور بیمه نامه، گقت: خسارت‌هایی که تاریخ وقوع آن‌ها قبل از تاریخ صدور بیمه باشد، مشمول پرداخت غرامت نخواهد شد و بیمه سایر محصولات، مطابق دستورالعمل‌های بیمه‌ای خود ادامه دارد.
وی با تاکید بر اطلاع رسانی در این خصوص، ادامه داد: از این طریق، متقاضیان خرید بیمه از فرصت به وجود آمده جهت بیمه و تکمیل مراحل انعقاد قرارداد استفاده خواهند کرد.
تبریزی با بیان این‌که 87 هزار و 835 هکتار از مزارع استان در قالب ۱۰ هزار و 85 بیمه نامه، طی سال زراعی گذشته زیر پوشش بیمه قرار گرفته بود، افزود: از ابتدای سال زراعی جاری، 105 هزار هکتار از مزارع آذربایجان شرقی در قالب 11 هزار و 700 بیمه نامه زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است که 53 هزار هکتار از آن به تعداد 4171 بیمه نامه، مشمول کمک بیمه‌ای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان بوده است.
وی با بیان این‌که سال گذشته 24 هزار و 303 هکتار از باغات استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته بود، افزود: تاکنون 3544 هکتار از باغات استان در قالب 7763 بیمه نامه زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.
وی با بیان این‌که 100 درصد غرامت خسارت محصولات زراعی به حساب خسارت دیدگان استان واریز شده و تاکنون 75 درصد غرامت خسارت دیدگان محصولات باغی نیز به میزان 312 میلیارد ریال پرداخت شده است، افزود: به مرور در حال پرداخت به جاماندگان هستیم و تلاش می‌کنیم تا بقیه غرامت محصولات باغی را تا 20 دی پرداخت کنیم.
مدیر صندوق بیمه کشاورزی آذربایجان شرقی بیان کرد: به منظور گسترش و توسعه فرهنگ بیمه کشاورزی با هدف حمایت از تولید محصولات اساسی دیم کشور و ارائه خدمات بیمهای مورد نیاز کشاورزان بر اساس ماده واحده بیمه کشاورزی مصوب 1362 و توافق به عمل آمده سه جانبه با حضور وزیر جهادکشاورزی، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی، پوشش بیمه‌ای کشتهای دیم منطبق بر قراردادهای طرح "جهش تولید" در دیمزارها با کشاورزان در کشت‌های دیم مشخص شده در استان‌های هدف طی پنج سال زراعی آغاز شده است.
وی افزود: بیمه محصولات دیم شامل گندم، جو، حبوبات، گلرنگ و محصولات علوفه‌ای در استان‌های آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و همدان و محصول کلزا دیم در استان‌های خوزستان و گلستان در سال اول نیز به عنوان موضوع این تفاهم نامه درج شده است.
وی ادامه داد: از جمله تعهدات صندوق بیمه در این تفاهم نامه میتوان به پوشش کامل عوامل خطر منطقه‌ای هم‌چون باد گرم و بادزدگی، سرما و یخبندان زمستانه و انفرادی و برای عوامل باران‌های سیل آسا، تگرگ، زلزله، سرما و یخبندان بهاره، سیل و طوفان و پوشش خسارت فاجعه بار خشکسالی هر یک از طرح‌های بیمه‌ای موضوع این تفاهم نامه، محاسبه و تلاش برای تامین سهم کمک دولت به صورت ویژه در حق بیمه‌ها، فراهم کردن امکان صدور بیمه‌های تکمیلی در صورت تقاضای کشاورزان، پرداخت غرامت در صورت وقوع خسارت بر اساس قرارداد بیمه نامه به کشاورزان طرف قرارداد مطابق دستورالعمل‌های ارزیابی خسارت صندوق بیمه و ارائه آمار و اطلاعات مورد نیاز طرفین تفاهم نامه برای این گروه از بیمه گذاران، برای تمام طرح‌ها اشاره کرد.
به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، تبریزی افزود: با اجرای این تفاهم نامه مهم، پشتوانه بیمه‌ای برای آرامش خاطر بیمه گذاران فراهم خواهد بود.
انتهای پیام/
 تمدید مهلت بیمه گری محصولات کشاورزی تا پایان دی‌ ماه در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار