خبر/

کولاک در جاده‌های اردبیل و ضرورت داشتن زنجیرچرخ برای تردد در آنها

1399/10/06 - 15:45 - کد خبر: 34675 نسخه چاپی

نصر: مدیریت بحران استان اردبیل با اشاره به پیش‌بینی وزش باد و وقوع کولاک در گذرگاه‌ها بویژه در مناطق کوهستانی در منطقه، از ساکنان این استان خواست که از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت ضرورت زنجیرچرخ و تجهیزات کامل زمستانی به همراه داشته باشند.

به گزارش نصر، مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل نیز اعلام کرد که هم‌اکنون در جاده‌های اردبیل - آستارا، اردبیل- سرچم، نیر - سراب، خلخال- اسالم  و رضی - گرمی به دلیل وزش باد کولاک مقطعی گزارش شده و رانندگانی که قصد عبور از این راه‌ها را دارند باید زنجیرچرخ همراه داشته باشند.
در این حال پهنه گسترده‌ای از استان اردبیل در ششمین روز زمستان زیر سرما و ‌یخبندان کم‌سابقه رفته است، بطوری‌ که کمینه دمای هوا در ایستگاه فرودگاه اردبیل سپیده‌دم شنبه به منفی ۲۷ درجه سانتیگراد رسید و این ایستگاه سردترین نقطه ایران طی روز و شبانه اخیر بود.
سرما در دیگر نقاط سردسیر استان اردبیل نیز یکه‌تازی می‌کند و ساکنان خلخال با دمای منفی ۲۳، فیروز آباد کوثر منفی ۱۹ و سرعین منفی ۱۷ درجه  سانتیگراد شب زمستانی سردی را سپری کردند.
این برودت درپی توقف بارش سنگین برفی که پنجشنبه و بامداد جمعه گذشته ‌بارید بر منطقه حاکم شده است.
بر اساس نقشه‌های هواشناسی از یکشنبه به تدریج با کاهش فشار ستون جو بر فراز دریای خزر و استان اردبیل ضمن وزش باد موسمی گرمیج به تدریج چند درجه‌ای هوا گرم خواهد شد.
اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. در سال ۱۳۸۶ کمینه دمای این شهر در ایستگاه فرودگاه اردبیل منفی ۳۴ و در ایستگاه مرکزی منفی ۳۰ درجه سانتیگراد ثبت شد.
انتهای پیام/
کولاک در جاده‌های اردبیل و ضرورت داشتن زنجیرچرخ برای تردد در آنها خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار