خبر/

راهداران برای بازگشایی راه برفی ۶۴۲ روستای اردبیل تلاش می‌کنند

1399/10/05 - 18:00 - کد خبر: 34616 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از باز بودن تمام جاده‌های ارتباطی اصلی این استان و تلاش راهداران برای بازگشایی راه‌های برفی ۶۴۲ روستای منطقه خبرداد.

به گزارش نصر، کلیم‌الله وثوقی روز جمعه در بازدید از عملیات برفروبی راه‌های ارتباطی گرمی مغان اظهارکرد: راه ارتباطی تعدادی از روستاهای استان بدلیل بارش سنگین برف بسته شده است.
وی افزود: گروه‌های راهداری مشغول بازگشایی راه ۲۳۰ روستای شهرستان مشگین‌شهر ، ۱۴۲ روستای خلخال ، ۹۵ روستای گرمی ، ۸۵ روستای کوثر ، ۵۳ روستای نیر ، ۲۷ روستای نمین و ۱۰ روستای شهرستان اردبیل هستند.
او گفت: ۲۴۰ نفر نیروی راهداری در قالب ۸۰ گروه در گردنه‌ها ، محورها و راهدارخانه‌های استان مستقر شده و به رانندگان و مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.
وی تشریح کرد: این اداره کل برای خدمات‌رسانی به رانندگان و مسافران در ایام زمستان ۲۳ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین را در راه‌های ارتباطی مستقر کرده و از ۱۳۳ سامانه هوشمند نظارت و کنترل راه‌ها نیر استفاده می‌کند.
وی داشتن زنجیر چرخ ، لباس گرم و مناسب و سایر تجهیزات ایمنی در سفرهای زمستانی را ضروری دانست.
وی از مسافران خواست با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.
بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در یک هزار و ۵۵۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و ۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت گذر حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسلام‌آباد در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.
انتهای پیام/
راهداران برای بازگشایی راه برفی ۶۴۲ روستای اردبیل تلاش می‌کنند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار