خبر/

راه ۳۰ روستای آذربایجان شرقی مسدود است

1399/10/05 - 17:32 - کد خبر: 34615 نسخه چاپی

نصر: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: به دنبال بارش برف با تلاش نیروهای راهداری راه های اصلی و فرعی بازگشایی شده است و عملیات برفروبی ۳۰ راه روستایی هم تداوم دارد.

به گزارش نصر، غلامرضا رسول زاده روز جمعه گفت: روستاهای گرفتار در محاصره برف به صورت عمده در شهرستان های هشترود، چاراویماق، میانه ، مرند، ورزقان و اهر واقع هستند.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۷۵۴ روستا در سطح استان وجود دارد که از این تعداد حدود یک هزار روستا فاقد راه دسترسی مناسب است و در ساعات اولیه بارش برف راه بیشتر آن ها مسدود می شود.
وی اعلام کرد: در پی بارش برف روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری ۱۱ هزار و ۷۲۰ کیلومتر-باند از راههای استان توسط گروه های راهداری برف روبی و نمک پاشی شده است و در این عملیات در کلیه جاده ها یک هزار و  ۸۶۵تن مخلوط شن و نمک مورد استفاده قرار گرفته است.
رسول زاده تعداد ماشین آلات سبک و سنگین فعال در عملیات راهداری زمستانی استان را ۳۷۶ دستگاه اعلام و یادآوری کرد: این دستگاه ها شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاههای سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده اند.
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: یک هزار و ۱۶۹ نفر از نیروهای راهداری نیز در عملیات راهداری زمستانی فعال هستند و با استقرار در جاده های استان به مسافران و خودروهای عبوری کمک می کنند.
وی  راه های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود: مردم می توانند از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوست از وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاع کسب کنند.
آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
راه ۳۰ روستای آذربایجان شرقی مسدود است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار