خبر/

دمای هوای آذربایجان‌شرقی به صورت محسوس کاهش می‌یابد

1399/10/04 - 20:22 - کد خبر: 34589 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: دمای هوای استان در ۲۴ ساعت آینده و اوایل هفته پیش رو به صورت محسوس کاهش می‌یابد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر، روز پنجشنبه در گفت‌ و گویی با بیان اینکه سامانه بارشی موجود از اوایل روز جمعه به تدریج از نواحی شرقی استان خارج می شود، افزود: با توجه به کاهش محسوس دما توصیه می شود اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از یخ زدگی نهال ها و شیرآلات آب انجام و در مصرف حامل های انرژی صرفه جویی شود.
وی با اشاره به فعالیت این سامانه بارشی تا اوایل روز جمعه در استان، اظهار داشت: این سامانه موجب ابرناکی هوا، ‌وزش باد، ‌بارش برف و بروز پدیده مه شده و در گردنه ها و مناطق کوهستانی یخبندان، ‌لغزندگی،‌ کولاک برف و کاهش دید را به همراه دارد.
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعته گذشته، ملکان با هشت درجه بالای صفر گرمترین و بستان آباد با هفت درجه زیر صفر سردترین شهرهای استان بودند در این مدت دمای هوای تبریز در سردترین زمان سه درجه زیر صفر و در گرمترین زمان چهار درجه بالای صفر ثبت شده است.
امیدفر، با بیان اینکه دمای فعلی تبریز (ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه) سه درجه زیر صفر است، ادامه داد: بیشترین میزان بارندگی تا ساعت ۱۰ صبح امروز از ایستگاه تبریز به میزان ۱۴.۴ میلی متر برف ذوب شده حاصل از ۱۵ سانتی متر برف گزارش شده است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
دمای هوای آذربایجان‌شرقی به صورت محسوس کاهش می‌یابد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار