سردار نوعی اقدم در تحریریه نصر : (بخش سوم)

80 درصد مشکلات کشور از بی کفایتی مسئولان / راه حل اساسی مشکلات کشور، انتخاب مدیران لایق

1399/10/06 - 07:55 - کد خبر: 34583 نسخه چاپی

نصر: سردار حاج رحیم نوعی اقدم 80 درصد مشکلات کشور را از بی کفایتی مسئولان خواند.

به گزارش نصر،  سردار حاج "رحیم نوعی" از سرداران لشکر عاشورا و فرماندهان جبهه مقاومت، در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار "قاسم سلیمانی" با حضور در تحریریه نصر به گفتگو با خبرنگاران نخستین رسانه دیجیتال شمال غرب کشور پرداخت.
فرمانده جبهه مقاومت نظام جمهوری اسلامی را در مقایسه با سایر کشورهای دنیا ثروتمند خواند و تصریح کرد: این کشور دارای ذخیره ارزی و منابع انرژی زیرزمینی و منابع غنی در کشاورزی و نفت و پتروشیمی است و در مسیر رشد و تعالی قرار دارد و همچنین بعد از پیروزی جمهوری اسلامی، در علوم پایه و انواع و اقسام اختراعات و نوآوری ها و ابداعات رشد بی بدیلی داشته و توانسته است در کل دنیا رقابت کند و قطب پزشکی منطقه خاورمیانه باشد.
وی افزود: در مقایسه با کشورهای دنیا، مخصوصا خاورمیانه، نسبت به گذشته خود در اوج هستیم و در منطقه رتبه اول را داریم.
نوعی تاثیر تهدیدها، تحریم ها و محاصره ها بر فشارهای موجود در کشور را  تنها 20 درصد عنوان کرد و اذعان داشت: 80 درصد مشکلات کشور از عدم مدیریت و عدم تفکر و نگاه صحیح و عدم برنامه ریزی صحیح و ناتوانی افرادی است که بر سرکار گذاشته شده اند.

وی افزود: در کتاب ها و خاطرات سازمان های اطلاعات و امنیتی و جاسوسی غرب این را می خوانیم که سران این سازمان ها در مملکتی، 40 سال بر روی مساله جاسوسی بدون هیچ اقدامی اعم از انفجار و ترور و... سرمایه گذاری کرده اند.
نوعی ادامه داد: تنها هدف آنان نفوذ به مسئولین و حذف آدم های قابل و شایسته و به روی کار آوردن آدم های بی عرضه و ناقابل بود که الان آن اتفاق در کشور ما افتاده است؛ افرادی که ما این روزی خدادادی را بهش دادیم تقسیم کن بلد نیست تقسیم کند بلد نیست برنامه ریزی کند و بلد نیست این روزی را سر سفره مردم قرار دهد.
وی اظهار داشت: اما چون بلد نیست، دنبال منجی برمی گردد و چون اعتقاد به خدا هم ندارد و اگر دارد هم همین طور آبکی است، بنابراین از روی ترس و ناتوانی و ذلیلی امریکا و اروپا و امثال آنان را برای خودش منجی قرار می دهد که حاصل و خروجی آن وجود مشکلات متعدد در کشور است.
 
راه حل اساسی مشکلات کشور، انتخاب مدیران لایق
این سردار لشکر عاشورا با بیان این که به هیچ وجه تاثیر تهدیدات و تحریم ها را رد نمی کنم، خاطرنشان کرد: اما همین تحریم ها تا این اندازه هم تاثیر گذار نیستند، دورانی را این انقلاب گذرانده است که قدرتمان نسبت به امروز تنها در حد یک صدم بود و هیچ گونه توانمندی و تکنولوژی و ابداع و اختراع و علم نداشتیم و از طرفی هم ناهماهنگی و جنگ داشتیم و شهرهایمان ویران بود.
وی افزود: ولی چون ادبیاتمان صحیح بود و نگاهمان به دشمن نبود و نگاهمان به درون بود توانستیم پیروز شویم و اگر امروز می خواهیم مثل دیروز پیروز شویم، باید به لحاظ مدیریتی و اخلاقی و اجتماعی و سیاسی به ادبیات دهه 60 برگردیم.
نوعی اقدم ادامه داد: اگر به آن ادبیات برگردیم و نگاهمان را از دشمن برداریم خدای عالم شاهد است که پیروز می شویم؛ این مردم، مردم خوبی هستند و ارباب و عزیز ما؛ و من نوکر این مردم هستم مردم شانشان این نیست و ما شرمنده این مردم هستیم.

وی تنها راه حل مشکلات امروز جامعه را انتخاب مدیران  لایق دانست و خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی به یک تغییر نیاز داریم که دستگاه امنیتی و نظامی نمی توانند آن تغییر را ایجاد کنند؛ مردم متوجه شدند که باید خدمت گذاران و نوکران ارزشمند و صادق و کاردان و کاربلد و متواضع و فروتنی که مردم را ارباب خود بدانند انتخاب کنند تا این مشکل حل شود  و راه دیگری هم ندارد.
نوعی با تاکید بر تغییر ادبیات مدیریتی افزود: حتما باید منتظر باشیم و به تغییر فکر کنیم و انسان های ضعیف و وابسته و متاثر از نفوذ را برداریم و به جای آنان انسان های باصلابت و باغیرت و باشرف که خیانت نکنند و خدمت گذار و نوکر و امانت دار مردم و حامی راه شهدا و امام و و قدردان نعمت امنیت و عزت و استقلال و شرف کشور باشند، انتخاب کنیم و اموراتمان را به آن ها بسپاریم.
وی ایران را تاثیرگذارترین کشور در دنیا خواند و تصریح کرد: هیچ اتفاقی در دنیا نمی تواند بیفتد که ایران در آن نتواند نقش ایفا کند؛ ایران قدرتمند است مخصوصا از زمان شهادت سردار دل ها، که خون پاک حسینی اش چنان قدرتی به کالبد جهانی کردن انقلاب اسلامی داده است که این قدرت و عزت در کالبد این انقلاب تجلی پیدا کرده است.
فرمانده جبهه مقاومت با بیان این که همواره می توانیم روی پای خود بایستم افزود: تمام تحلیلگران دنیا از انقلاب اسلامی به عنوان قدرت سوم جهانی نام می برند؛ در جهان دو قطبی، کشوری وجود دارد که نه به غرب و نه به شرق وابسته است و همین استقلال به وی قدرتی می دهد که همان قدرت سوم جهانی است.
انتهای پیام/
80 درصد مشکلات کشور از بی کفایتی مسئولان /   راه حل اساسی مشکلات کشور، انتخاب مدیران لایق نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار