مصاحبه خبرنگاران نصر با سردار نوعی اقدم: (بخش دوم)

"اردوغان" حواسش را جمع کند / جمهوری آذربایجان هم خون ماست / دوست دشمن ما قطعا دشمن ماست

1399/10/04 - 17:00 - کد خبر: 34582 نسخه چاپی

نصر: فرمانده اسبق لشکر عاشورا در تحریریه نصر گفت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه حواسش را جمع کند و در ذهن اش تفکرات عثمانی را نپروراند.

به گزارش نصر، سردار حاج رحیم نوعی اقدم با حضور در تحریریه نصر ضمن آشنایی با فعالیت های این رسانه دیجیتال به سئوالات خبرنگاران نصر نیز پاسخ داد.
این سردار لشکر عاشورا در ادامه به عظمت عظیم آذربایجان اشاره کرد و اذعان داشت: من از آذری ها و انسان های باشرف و با غیرتی که هم خون من هستند و به این هم خون بودن افتخار می کنم، می خواهم نگاهمان را اصلاح کنیم، خودمان را نشکنیم، خودمان را کوچک نکنیم؛ ما خیلی بزرگ و با عظمت هستیم، و این عظمت ما باعث شده است که نگاه های دنیا روی ما نگاه خاصی باشند.

وی آذربایجان را خاک اسلام دانست و خاطرنشان کرد: به همان دلیلی که من آذربایجان رفتم، به همان دلیل هم سوریه رفتم؛ پس چرا نتیجه این دو متفاوت شدند، چون در سوریه "اسد"، پادشاه سوریه، با ما بود و در مقابل استکبار ایستاد تا سوریه آزاد شد.
نوعی اقدم ادامه داد: در مورد مساله قره باغ هم، به مرحوم "حیدر علی اف" قول داده بودیم قره باغ را چهار ماهه آزاد می کنیم؛ اما وی پنهانی و به دور از ما با آمریکایی ها و اسرائیلی ها و شرکت های وابسته اش، همراه شد.
وی با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی آذربایجان، تصریح کرد: آذربایجان باید به صورت رسمی شناخته شود و کل متجاوزان به مرزهای خود برگردند و ساکنان قره باغ هم مورد احترام باشند و از امنیت کافی برخوردار شوند و در اوج عزت زندگی کنند؛ که رشد و بالندگی آذربایجان در این امر است.
فرمانده جبهه مقاومت؛ انقلاب اسلامی را پیام آور صلح و دوستی و برادری خواند وتصریح کرد: اگر در همسایگی ما آرامش باشد و جنگی وجود نداشته نباشد، برای ما فرصت محسوب می شود و به هیچ عنوان علاقه  نداریم نیروهای آذری و حتی ارمنی همدیگر را بکشند، چرا که این ها انسان اند و ما از جنگ و خشونت خوشمان نمی آید.
وی با محکوم نمودن هرگونه تجاوزی تصریح کرد: ما معتقدیم که باید با متجاوز برخورد شود و آذربایجان و امنیت آن و ملت و مذهب و اعتقاد آن را دوست داریم و نسبت به آن ها تعصب داریم و خون آن ها را از خون خودمان می دانیم؛ به شرط آن که دزدان و نااهلان و نامحرمان را برای همسایگی ما نگمارند، که اگر گماردند در آن صورت دوست دشمن من قطعا دشمن من می شود.
نوعی با بیان این که نباید آذربایجان اجازه دهد اصلی ترین دشمن ما در خاکش حضور پیدا کند و برای خودش قرارگاه داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی ها اجازه پیدا کنند تا در آذربایجان مستقر شده و پایگاه نظامی ایجاد کنند و با نشان دادن دندان های تیزشان به نحوی برای ما اظهار همسایگی کنند و تهدید محسوب شوند، آیا باز هم می توان به آذربایجان تعصب داشت؟ 

 
"اردوغان"، در ذهنت تفکرات عثمانی نپروران!
فرمانده جبهه مقاومت با اشاره به این که در روح رهبر و امام و مسئولین و مردم ایران یک همسانی و هماهنگی مبنی بر باقی ماندن آذربایجان در اوج عزت و اقتدار خود وجود دارد، خاطرنشان کرد: اما در صورت مستقر شدن دشمن در خاک آذربایجان، آذربایجان بستری برای دشمنان ما محسوب می شود و نگاهمان نسبت به این کشور عوض خواهد شد.
وی ارمنستان را محکوم به بازگشت به مرزهای خود دانست و خاطرنشان کرد: هیچ مسئولی در ایران علاقه مند به درگیری و بروز اتفاقی برای آذربایجان نیست و نه تنها هیچ ایرانی بلکه هیچ انسان آزاده ای هم در هیچ کجای دنیا از متجاوز دفاع نمی کند.
نوعی اقدم بی کفایتی و بی توجهی و کج فهمی های مسئولین آذربایجان را مسئول اتفاقات اخیر این کشور عنوان کرد و اذعان داشت: مگر مسئولین سیاسی و رئیس جمهور محترم آذربایجان نمی دانستند که جریان داعش با ایران در سوریه سر چه مسئله ای درگیر است؟ آیا آنان نمی دانستند تکفیری ها اعتقاد برکافر بودن شیعه دارند تا آن اندازه که معتقدند اگر هفت نفر از شیعه را بکشند به بهشت می روند؛ آن وقت این داعش بیاید از یک کشور شیعه دفاع بکند؟
وی افزود: خواسته و خواهش و وصیت و نصیحت ما به مسئولین آذربایجان این است که نگذارید آذربایجان شیعه، شیعه امریکایی باشد.
نوعی با بیان این که همه دنیا می داند که داعش را امریکا ساخته و اداره می کند، تصریح کرد: داعش برای از بین بردن انقلاب اسلامی آمده بود، یعنی این ها را رییس جمهور آذربایجان نمی داند و متوجه نیست؟
وی افزود: "اردوغان" از بی بصیرتی و عدم توجه و عدم تحلیل صحیح "الهام علی اف" استفاده می کند و داعش را به آذربایجان انتقال می دهد و این به این معنی است که او آذربایجان را دو دستی تقدیم می کند؛ ولی ما در دفاع از نظام و مملکت و انقلابمان جدی هستیم.
این سردار لشکر عاشورا در ادامه ضمن محکوم نمودن شعرخوانی اردوغان اظهار داشت: ما در دهان آقای اردوغان می زنیم، که سروده بسیار با عظمتی که شاعر گرانقدر و عزیز ما در زمان فروپاشی امپراطوری روسیه سروده بود و اصلا به این زمان ربطی نداشت را عین خروس بی محل خواند.
وی افزود: برخی از شواهد نشان می دهند که آقای اردوغان در تحلیل های ذهنی خود دچار توهم و اشتباه می شود و بعضی مواقع به صفحات تاریخ گذشته خودش برمی گردد، اما بهتر است در ذهنش تفکرات عثمانی را نپروراند.
نوعی ادامه داد: امروز ایران و آذربایجان ثابت کرده است باکری ها دارد و تبلور غیرت و شرف و عزت است. اشتباه اردوغان را پذیرفتیم، ولی این را پشت سرش دوستانه نصیحت می کنیم که آقای اردوغان در اختفای ذهنی ات دچار توهم و اشتباه نشوی؛ و  این اشتباهت اولین و آخرین اشتباهت باشد؛ چرا که عکس العمل و موضع گیری و مقاومت و ایستادگی ما بسیار شکننده است.
انتهای پیام/
نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار