با افتتاح طرح سولفات پتاسیم در ارومیه؛

ظرفیت تولید سولفات پتاسیم کشور به ۳۴۰ هزار تن رسید

1399/10/04 - 11:37 - کد خبر: 34560 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) گفت: ظرفیت تولید سولفات پتاسیم کشور با افتتاح طرح سولفات پتاسیم در ارومیه، به ۳۴۰ هزار تن رسید.

به گزارش نصر، رسول اشرف زاده روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح سولفات پتاسیم مجتمع پتروشیمی ارومیه که با دستور  ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری برگزار شد، افزود: با این افزایش ۴۰ هزار تنی، ایران از مقام دوازدهم در تولید این محصول در دنیا به رده نهم ارتقای یافت.
وی اضافه کرد: یکی از سیاست‌های هلدینگ خلیج فارس، توسعه صنایع تکمیلی و احداث پارک های پایین دستی پتروشیمی به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته است.
مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) ادامه داد: طرح سولفات پتاسیم مجتمع پتروشیمی ارومیه نیز از طرح های ارزشی این شرکت به شمار می رود که با سرمایه گذاری تنها ۵۸ میلیارد تومانی، ۴۶۵ میلیارد تومان درآمد دارد.
اشرف زاده گفت: سولفات پتاسیم، در تولید کود شیمیایی و کاتالیست ها در صنعت پتروشیمی بسیار با اهمیت است و در حال حاضر، با افزایش تولیدی مجتمع پتروشیمی ارومیه، امکان صادرات آن نیز فراهم شده است.
وی با اشاره به اشتغال ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم با افتتاح این طرح افزود: ۹۵ درصد نیروهای فعال در این طرح را نیروهای بومی تشکیل می دهند.
بنا به این گزارش، طرح سولفات پتاسیم مجتمع پتروشیمی ارومیه امروز، پنجشنبه با دستور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری به بهره برداری رسید؛ ظرفیت تولید این طرح ۴۰ هزار تن سولفات پتاسیم و ۵۰ هزار تن اسیدکلریدریک است.
انتهای پیام/
ظرفیت تولید سولفات پتاسیم کشور به ۳۴۰ هزار تن رسید خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار