معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل؛

روابط استان اردبیل با ارزروم ترکیه افزایش می‌یابد

1398/07/09 - 17:49 - کد خبر: 3456 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: تلاش می‌شود با گسترش ارتباطات تجاری ،گردشگری و کشاورزی زمینه همکاری‌های اقتصادی بین اردبیل و ارزروم ترکیه افزایش یابد.

به گزارش نصر به نقل از  ایرنا، ارژنگ عزیزی روز سه‌شنبه در نشست با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استان ارزروم ترکیه تشریح کرد: ترکیه یکی از کشورهای مهم همسایه بوده و به دلیل اشتراکات تاریخی و زبانی به عنوان یکی از فرصت‌های مهم برای برقرار ارتباطات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای ما محسوب می‌شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته ارتباطات مناسبی بین ایران و ترکیه  وجود داشته و در همین راستا افرایش مبادلات تجاری ۲ کشور  به میزان ۳۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

عزیزی ادامه داد : باید برای تحقق این میزان مبادلات تجاری زمینه‌های لازم در کشور فراهم شده و از این فرصت به نحو شایسته استفاده شود.

معاون استاندار اردبیل گفت: بر اساس توافقنامه بین دو کشور ،امکان مبادلات تجاری ۱۲۵ فقره محصول ایران و ۱۴۰ فقره محصول ترکیه وجود دارد و باید از این زمینه‌ها نیز بهره‌برداری لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری ترکیه و تشابه استان ارزروم با اردبیل افزود: بسترهای لازم در استان برای همکاری بین دو شهر فراهم است و می‌توانیم با گسترش روابط از این مزیت‌ها به نفع طرفین استفاده  کرد.

عزیزی با بیان اینکه زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های  مختلف در استان احصا شده ، خواستار جلب همکاری سرمایه‌گذاران ترک برای حضور در اردبیل شد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استان ارزروم نیز با اشاره به به شباهت‌های اقلیم ارزروم  و اردبیل خواستار هماهنگی لازم برای برقراری ارتباطات مختلف تجاری ، گردشگری و فرهنگی بین دو شهر  شد.

سجاد سلطان‌زاده افزود: استان اردبیل به جهت دارا بودن پتانسیل ورزش‌های زمستان و پیست‌های اسکی شباهت زیادی با ارزروم دارد و می‌تواند با استفاده از تجارب این استان زمینه گردشگری خود در این خصوص را تقویت نماید.

وی به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف محصولات تولیدی کشاورزی و صنعتی در ارزروم اشاره کرد و گفت: ترکیه و خصوصا استان ارزروم آماده ارتباط گیری با ایران و خصوصا استان اردبیل بوده و لازم است هماهنگی‌های لازم برای حضور محصولات کشاورزی تولید این استان در نمایشگاه‌های این کشور انجام شود.

سلطان زاده افزود: در زمینه‌های علمی و دانشگاهی نیز استان ارزروم به جهت داشتن دانشگاه‌های معتبر آمادگی همکاری‌های علمی با استان اردبیل را دارد.

در این نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از جمله جهاد کشاورزی، صنعت ، معدن و تجارت ، اتاق بازرگانی ، میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و دانشگاه‌ها به بیان ظرفیت‌های استان در حوزه های مختلف پرداخته و خواستار گسترش روابط با استان ارزروم شدند.

انتهای پیام/

روابط استان اردبیل با ارزروم ترکیه افزایش می‌یابد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار