مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان؛

عملیات بازگشایی راه ارتباطی ۱۲۵ روستای آذربایجان‌شرقی ادامه دارد

1399/10/04 - 11:49 - کد خبر: 34559 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در پی بارش برف در روزهای چهارشنبه و بامداد پنجشنبه راه ارتباطی تعدادی از روستاهای استان بسته شده است، گفت: هم اکنون تلاش برای بازگشایی راه ارتباطی ۱۲۵ روستا از سوی نیروهای راهداری ادامه دارد.

به گزارش نصر، اروجعلی علیزاده، روز پنجشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه در زمان کنونی تمامی راه های شریانی و اصلی استان باز بوده و تردد در آنها در جریان است، افزود: این روستاها در مناطق سخت عبور شهرستان های تبریز، اهر، کلیبر، بستان آباد، چاراویماق، ورزقان، هریس و هشترود واقع هستند و تلاش می شود در سریعترین زمان ممکن راه این روستاها نیز بازگشایی شود.
وی اظهار داشت: در پی بارش برف روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری ۱۱ هزار و ۷۲۰ کیلومتر-باند از راههای استان توسط گروه های راهداری برف روبی و نمک پاشی شده است و در این عملیات در کلیه جاده ها یک هزار و  ۸۶۵تن مخلوط شن و نمک مورد استفاده قرار گرفته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه با تلاش نیروهای راهداری هم اکنون تردد در آزادراه تبریز - زنجان در جریان است،  گفت: بیشترین میزان برف روبی در این بازه زمانی در آزادراه تبریز- زنجان، اهر، کلیبر، مرند، تبریز و بستان آباد انجام شده است.
علیزاده ادامه داد: در این روزها (چهارشنبه و پنجشنبه) نیروهای راهداری اقدام به امدادرسانی به ۱۲۹ دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک در جاده های مختلف استان کرده اند.
وی تعداد ماشین آلات سبک و سنگین فعال در عملیات راهداری زمستانی استان را ۳۷۶ دستگاه اعلام و یادآوری کرد: این دستگاه ها شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون،  برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاههای سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: یک هزار و ۱۶۹ نفر از نیروهای راهداری نیز در عملیات راهداری زمستانی فعال هستند و با استقرار در جاده های استان به مسافران و خودروهای عبوری کمک می کنند.
علیزاده راه های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود: مردم می توانند از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوست از وضعیت راهها و شرایط آب و هوایی اطلاع کسب کنند.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
عملیات بازگشایی راه ارتباطی ۱۲۵ روستای آذربایجان‌شرقی ادامه دارد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار