معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

سازوکار جذب سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی فراهم شود/ تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های راهسازی استان

1399/10/03 - 16:15 - کد خبر: 34513 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشارکت سرمایه‌گذاران در پروژه‌های عمرانی استان، اظهار داشت: در حال حاضر سازوکار مناسب برای جذب سرمایه‌گذار و اجرای پروژه‌ها به صورت مشارکتی وجود ندارد و باید راه را برای پذیرش بیشتر سرمایه‌گذاران باز کنیم.

به گزارش نصر، جواد رحمتی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری و بررسی وضعیت پروژه‌های در دست اجرای استان با حضور وزیر راه و شهرسازی، از توجه جدی وزیر راه برای بهسازی وضعیت جاده‌های استان تقدیر کرد و گفت: مدت‌ها به بهسازی و نگهداری روکش راه‌های استان توجهی نشده بود و با دستور وزیر راه کارهای بزرگی در استان انجام شد ولی عقب‌ماندگی‌هایی در این حوزه داریم که باید جبران کنیم.
وی با تاکید بر اینکه خط‌آهن میانه-تبریز که تا بستان آباد رسیده، باید تا پایان سال به تبریز می‌رسید اما موانعی باعث شد تا این اتفاق به تعویق بیفتد، خاطرنشان کرد: به رغم تاخیرهای رخ داده، می‌توانیم تا پایان دولت این پروژه مهم را تحویل مردم استان دهیم و به بهره برداری برسانیم.
 رحمتی اظهار داشت: خوشبختانه بیش از 600 میلیارد تومان تخصیص برای این پروژه دریافت شده که معادل اعتبار کل پروژه‌های عمرانی استان است، اما مشکل و گره کاری ما در احداث و تکمیل ایستگاه خاوران است که نیازمند حمایت است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه پروژه آزادراه هشترود-مراغه یکی از نقاط حادثه خیز استان است که باید به سرعت تعیین تکلیف شده و تکمیل شود، افزود: 20 درصد قرارگاه خاتم و 20 درصد بانک سپه و 60 درصد دولت در این پروژه سهم دارند که سهم دولت کمتر پرداخت شده و انتظار داریم تخصیص اعتبار و فعال شدن قطعات آن به سرعت تکمیل شود.
 وی تصریح کرد: 40 کیلومتر از این پروژه می‌تواند در دو سه ماه آینده مورد بهره برداری قرار گیرد و حجم بالای تصادفات کاهش یابد.
رحمتی با اشاره به اینکه اغلب شهرهای ما فاقد کمربندی است و مشکلات جدی ترافیکی در شهرهای استان داریم، ابراز داشت: روزانه بیش از 120 الی 130 هزار تردد در اتوبان شهید کسایی که به عنوان کمربندی بود، داریم، لذا احداث و تکمیل کمربندی جدید تبریز در کاهش تصادفات و تلفات جانی و مالی بسیار لازم و ضروری است.
 وی با بیان اینکه در مسیر ایلخچی، با مشکل تردد سنگین جاده‌ای در داخل شهر مواجه هستیم، ابراز داشت: برای احداث کمربندی ایلخچی در مسیر آزادراه ارومیه-تبریز، حدود 2 کیلومتر تملک نشده و باید در قطعه 5 آزادراه ارومیه-تبریز قرار گیرد تا پروژه را سریعاً به بهره برداری برسانیم و تردد داخل شهری ایلخچی را کاهش دهیم.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به احداث آزادراه تبریز-مرند-بازرگان تا مرز ترکیه، خاطر نشان کرد: 37 کیلومتر از کمربندی تبریز تا جاده شبستر می‌تواند تا خرداد 1400 به بهره برداری برسد اما در این مسیر 3 کیلومتر تملک نشده که باعث تعطیلی پروژه شده که باید سریعاً گره را باز کنیم تا پروژه لطمه نخورد.
وی با بیان اینکه قطعه دوم این پروژه تعیین تکلیف نشده است، ابراز داشت: این آزادراه جزو کریدورهای مهم تا مرز است و باید همه همت خود را برای تکمیل این پروژه آزادراهی داشته باشیم. بخشی از این پروژه در آذربایجان شرقی و بقیه در آذربایجان غربی است که ما باید سهم استانمان را در این پروژه به موقع آماده کنیم.
انتهای پیام/
سازوکار جذب سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی فراهم شود/ تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های راهسازی استان نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار