خبر/

هزینه‌کرد پنج میلیارد ریالی برای ایجاد مدارس پویا در آذربایجان‌شرقی

1399/10/03 - 10:58 - کد خبر: 34474 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی ۱۰مدرسه پویا در استان با هزینه‌کرد پنج میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش نصر، مرتضی احمد زاده روز چهارشنبه در گفت و گویی با اشاره به افزایش امکانات ورزشی در این مدارس، اظهار کرد: ایجاد نشاط و شادابی، افزایش آمادگی جسمانی ، تحرک و استعدادیابی دانش آموزان از اهداف راه اندازی مدارس پویا در آذربایجان شرقی است.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح و توسعه زیر ساخت های ورزشی در این مدرسه ها سرانه فضای ورزشی و فعالیت دانش آموزان افزایش می یابد، افزود: برای ایجاد زیر ساخت ورزشی مدارس پویا در استان پنج میلیارد ریال هزینه شده است.
احمدزاده با اشاره به راه اندازی ۲۴۵ مدره پویا در کشور، تعداد این مدارس در آذربایجان شرقی را ۱۰ باب اعلام کرد و گفت: بخشی از اعتبار راه اندازی مدرسه های پویا توسط مدرسه و بخشی نیز به همت خیران تامین می شود.
به گزارش ایرنا، هدف از اجرای طرح مدارس پویا، شاداب‌سازی مدارس و افزایش فعالیت‌بدنی در قبل، هنگام و بعد از مدرسه است؛ برای افزایش فعالیت بدنی باید همه جای مدرسه شامل حیاط، کلاس‌های درس، راهروها به نحوی طراحی شود تا دانش‌آموزان فعالیت حرکتی بیشتری انجام‌ دهند.
این طرح با شاداب‌سازی حیاط و فضای مدارس، زمینه مناسب جهت ساماندهی فعالیت‌های دانش‌آموزان در ساعات تفریح را فراهم می‌کند تا دانش‌آموزان ضمن انجام فعالیت‌های بدنی ساده در حداقل زمان ممکن از فواید و اثرات ورزش و بازی بهرمند شوند.
در طرح مدارس پویا با متناسب‌سازی فضای حیاط مدارس از طریق رنگ آمیزی، نصب وسایل کم هزینه و بی‌خطر، تلاش شده تا در دانش‌آموزان برای فعالیت‌بدنی انگیزه و علاقه ایجاد شود.
انتهای پیام/
هزینه‌کرد پنج میلیارد ریالی برای ایجاد مدارس پویا در آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار