تشریح ویژه برنامه های حوزه هنری آذربایجان‌شرقی به مناسبت شهادت سردار سلیمانی/

چهل چراغ از وصیت نامه سردار سلیمانی تا عقیق سلیمانی/ تولید ۱۰۰ عنوان ویژه برنامه فرهنگی و هنری

1399/10/03 - 10:25 - کد خبر: 34472 نسخه چاپی

نصر: رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی از تولید ۱۰۰ عنوان ویژه برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی توسط حوزه هنری استان خبر داد.

به گزارش نصر، سیدمحمدحسین بلاغی با بیان این مطلب اظهار کرد: به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست استکبار جهانی، حوزه هنری استان ویژه برنامه های متنوعی را در این خصوص تهیه و تدوین کرده است که این برنامه ها به صورت مجازی برگزار می شود.
وی افزود: بیش از ۱۰۰ عنوان ویژه برنامه فرهنگی و هنری در حوزه پژوهشی، هنرهای تجسمی، هنرهای تصویری، هنرهای نمایشی و آفرینش های ادبی توسط حوزه هنری استان تولید شده است که این تولیدات در روزهای آینده منتشر می شود.
وی با اشاره به تولید سلسله استوری موشن های «چهل چراغ» توسط واحد های روابط عمومی و هنرهای تصویری اظهار کرد: چهل فراز از وصیت نامه سردار سلیمانی در قالب استوری موشن اینستاگرامی به صورت روزشمار تهیه و منتشر شده است که تاکنون با استقبال پرشور صفحات پربازدید اینستاگرامی در سراسر کشور مواجه شده است.
رئیس حوزه هنری استان به تولید مجموعه نشست های پژوهشی تصویری «مکتب سلیمانی» اشاره کرد و گفت: هفت نشست تخصصی پژوهشی با موضوع بررسی نقش سردار سلیمانی در تحولات جهانی توسط واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان تهیه و تدوین شده که این نشست ها در فضای مجازی منتشر می شود.
بلاغی در ادامه به تولید مجموعه کمیک موشن «حکایت انگشتر» اشاره کرد: این کمیک موشن ها توسط واحدهای هنرهای تجسمی و هنرهای تصویری تهیه شده است که در ایام شهادت سردار سلیمانی منتشر می شود.
وی همچنین از برگزاری کارگاه مجازی پوستر حاج قاسم سلیمانی توسط واحد هنرهای تجسمی خبر داد و گفت: این کارگاه با حضور گرافیست های مطرح استان به صورت مجازی برگزار می شود. آثار این کارگاه ضمن انتشار در فضای مجازی، به صورت بنر در سطح شهر نصب می شود.
رئیس حوزه هنری استان به ضبط ویژه برنامه مجموعه ویدئوشعر «عقیق سلیمانی» توسط واحد آفرینش های ادبی خبر داد و گفت: این ویژه برنامه با حضور شعرای مطرح استان تهیه و تدوین شده است که در صفحات مجازی حوزه هنری استان پخش می شود.
وی در ادامه به تولید چندین برنامه مجازی دیگر اشاره کرد و گفت: تولید ویدئو کلیپ «بهشتیان»، تولید نماهنگ «میثاق» و تولید چند فیلم تئاتر با موضوع شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی توسط حوزه هنری تهیه و منتشر می شود.
بلاغی همچنین از تولید و چاپ پرتره سیاه قلم «رهروان راه سرخ شهادت» خبر داد.
گفتنی است، این ویژه برنامه ها در صفحات مجازی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در اینستاگرام، تلگرام و آپارات به نشانی @hhtabriz و تارنمای حوزه هنری استان به نشانی www.artabriz.ir به نمایش گذاشته می شود.
انتهای پیام/
چهل چراغ از وصیت نامه سردار سلیمانی تا عقیق سلیمانی/ تولید ۱۰۰ عنوان ویژه برنامه فرهنگی و هنری نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار