قالیباف در صحن مجلس:

بررسی پیشنهادات نمایندگان زمان‌بر است/ آیین نامه مجلس اصلاح شود

1399/10/03 - 10:47 - کد خبر: 34470 نسخه چاپی

نصر: رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به پیشنهادات زیاد نمایندگان به طرح اصلاح قانون انتخابات، گفت: بررسی پیشنهادات زمان‌بر است و ضرورت دارد آیین نامه داخلی مجلس اصلاح شود.

به گزارش نصر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان پیرامون طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، گفت: ما قبل از اینکه مصوبه کمیسیون را درباره طرح‌ها و لوایح به رأی بگذاریم، ابتدا پیشنهادات نمایندگان را بررسی می‌کنیم و نهایتاً اگر پیشنهادات آنان رأی نیاورد، نظر کمیسیون را به رأی می‌گذاریم.
وی بیان کرد: در حال حاضر و در عمل می‌بینیم انصافاً چقدر وقت مجلس گرفته می‌شود و بعضاً برخی از نمایندگان هم به این موضوع معترض هستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: چندی پیش اصلاح آئین نامه داخلی مجلس مربوط به ماده ۱۴۹ در صحن علنی، مطرح شد و اعضای کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس هم زحمات زیادی در این باره کشیدند و پیشنهادشان آن بود که ما ابتدا نظر کمیسیون را درباره طرح‌ها و لوایح به رأی بگذاریم و اگر رأی نیاورد وارد پیشنهادات شویم که به هر دلیلی نمایندگان به این اصلاح آئین نامه رأی ندادند.
قالیباف اظهارداشت: اما امروز واقعاً نگاه کنید که چقدر با بررسی این پیشنهادات وقت مجلس گرفته می‌شود و خواهش بنده از رئیس کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس آن است که بحث اصلاح آئین نامه داخلی مجلس را مانند گذشته والبته با انگیزه بیشتری دنبال کنند.
وی افزود: ما در شرایطی قرار داریم که واقعاً موضوعات بسیار مهم و جدی وجود دارد و باید از وقت یکایک نمایندگان که در حقیقت وقت ملت ایران است به خوبی صیانت شود و ما در مجلس به نمایندگی از طرف مردم باید موضوعات را پیش ببریم و قانونگذاری و نظارت کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنده لازم می‌دانستم که این موضوع را مطرح کنم و ان شاءالله به این موضوع توجه ویژه شود، چرا که اصلاح آئین نامه داخلی مجلس ضروری است.
انتهای پیام/
 بررسی پیشنهادات نمایندگان زمان‌بر است/ آیین نامه مجلس اصلاح شود خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار