استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

بازگشایی خط ریلی تبریز-نخجوان/ آذربایجان شرقی دروازه ورودبه اروپا

1399/10/02 - 20:15 - کد خبر: 34447 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی از بازگشایی خط ریلی تبریز- نخجوان خبر داد و گفت: در این خصوص اخیراً تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه بین ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان امضا شده است.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری و بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های حوزه راه استان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی، توجه بسیار ویژه ای نسبت به تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های عمرانی استان دارد که ما قدردان این حمایت‌های ارزشمند هستیم.
وی ادامه داد: در دوره مدیریت جدید وزارت راه و شهرسازی، طلسم بسیاری از پروژه‌های عمرانی استان شکسته شده و شاهد پیشرفت فیزیکی مناسب پروژه‌ها با توجه به شرایط تحریم، کرونا و سایر مشکلات موجود هستیم.
وی گفت: راه‌آهن تبریز و منطقه آذربایجان یک مسیر بسیار مناسب برای ارتباط با خط آهن اروپا و شمال قفقاز است که اخیراً بر اساس تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه بین ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان برای بازسازی آن، می‌توان مسیر ریلی نخجوان را بازگشایی کرد.
پورمحمدی با اشاره به بازگشایی راه آهن جلفا- نخجوان در آینده نزدیک، خاطرنشان کرد: تکمیل خط آهن جلفا-چشمه ثریا- قلی بی گلو نیز یکی از مهم‌ترین انتظارات ما از وزارت راه و شهرسازی است که امیدواریم مورد توجه جدی مسئولان امر قرار گیرد.
وی از تلاش‌های شبانه روزی مجری پروژه بزرگراه تبریز- سهند نیز قدردانی کرد و ادامه داد: این پروژه از جمله پروژه‌های اولویت دار و مطالبات بحق مردم استان بود که به رغم تمامی مشکلات و بی انصافی‌ها امروز افتتاح شد.
استاندار آذربایجان شرقی از این استان به عنوان دروازه ورود به اروپا نام برد و ادامه داد: توجه به تسریع در تکمیل خطوط ریلی و تلاش برای توسعه این خطوط، یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های فعلی استان است.
انتهای پیام/
بازگشایی خط ریلی تبریز-نخجوان/ آذربایجان شرقی دروازه ورودبه اروپا خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار