معاون وزیر راه و شهرسازی؛

آزاد راه تبریز - سهند دغدغه ملی بود

1399/10/02 - 16:12 - کد خبر: 34440 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه پروژه آزاد راه تبریز - سهند از ۲ سال پیش سرعت قابل توجهی به خود گرفت و امروز افتتاح شد، گفت: این پروژه نه تنها مطالبه استانی بلکه دغدغه ملی بود.

به گزارش نصر، حبیب‌اله طاهرخانی روز سه شنبه پس از افتتاح آزاد راه تبریز - سهند با حضور وزیر راه و شهرسازی اظهارکرد: مراحل اجرای این پروژه از سالهای گذشته شروع شده بود ولی با مشکلاتی روبرو شد که بهره برداری از آن را با وقفه مواجه کرد.
وی گفت: این آزاد راه در ۲ سال اخیر با حمایت ها و تاکیدات ویژه وزیر راه به عنوان اصلی ترین مطالبات مردم تبریز و سهند مورد توجه جدی گرفت .
طاهرخانی خاطرنشان کرد: این پروژه از لحاط اثری که روی توسعه منطقه کلانشهری تبریز خواهد گذاشت پروژه ویژه ای است به طوری که سفر جاده ای بین شهر جدید سهند و تبریز را از ۳۰ دقیقه به ۱۵ دقیقه کاهش خواهد داد.
وی ادامه داد:  کاهش آلودگی و صرفه جویی در مصرف سوخت از آثار آتی این آزاد راه خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در شهر جدید سهند ظرفیت توسعه مسکونی قابل توجهی وجود دارد، افزود: در سهند یکسری کارکردهای بزرگ مقیاسی که در تبریز امکان بروز ندارد را می توان مستقر کرد تا رابطه از مرکز به پیرامون شکل یابد و دسترسی به برخی از خدمات نیازمند سهند نیز باشد و ارتباط دو جانبه بین تبریز و سهند شکل بگیرد تا سهند در توسعه تبریز نقش ایفا کند.
آزادراه تبریز - سهند امروز سه شنبه در آیینی با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مقام های ارشد آذربایجان شرقی افتتاح و به صورت رسمی بهره برداری ‌شد.
بنا به این گزارش، این آزادراه ۲۰ کیلومتر طول دارد که به صورت مشارکتی از سوی دولت و بخش خصوصی در ۶ خط رفت و برگشت اجرا شده و ۴۰ درصد اعتبار پروژه آورده سهم دولت است که با بهره برداری از آن زمان سفر به شهر ۱۰۰ هزار نفری سهند حدود ۱۰ دقیقه کاهش می یابد.
انتهای پیام/
آزاد راه تبریز - سهند دغدغه ملی بود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار