دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرد:

کاهش واردات گوشت قرمز و کره با بهبود تولید داخلی

1399/10/01 - 19:44 - کد خبر: 34366 نسخه چاپی

نصر: دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: میزان واردات گوشت قرمز و کره کاهش یافته و فضای تولید داخلی روند بهبود را نشان می دهد.دولت پارسال ۹۰۰ میلیون دلار برای واردات گوشت قرمز اختصاص داد.

به گزارش نصر، عباس قبادی در نشست امروز ستاد تنظیم بازار افزود: موضوع جوجه یک روزه نیز در جلسه ستاد تنظیم بازار، مورد ارزیابی قرار گرفت تا به ثبات قیمتی نسبی در این حوزه نیز برسیم.
دبیر ستاد تنظیم بازار با تاکید بر اهمیت حفظ ثبات قیمت در بازار میوه شب عید، گفت: اقدام های لازم برای حفظ ثبات قیمت در بازار میوه شب عید به عمل آمده است.
به گزارش ایرنا، ستاد تنظیم بازار پیش از این اعلام کرده بود که با توجه به نرخ ارز کره (انتقال از گروه یک به گروه ۲ کالایی) و اتمام موجودی آن به نرخ ارز رسمی و از آنجایی که اقلام گروه دو مشمول قیمت گذاری تثبیتی نمی شوند، مقرر شد واحدهای تولید کننده کره نسبت به تعیین قیمت با رعایت ضوابط قیمت گذاری هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها اقدام کنند.
شهریور ماه امسال قیمت کره ۱۰۰ گرمی از چهار هزار و ۵۰۰  تومان به ۹ هزار تومان رسید، این افزایش قیمت به دلیل تغییر گروه ارزی این کالا از دولتی به نیمایی بود که بعد از اتمام ذخایر قبلی تاثیر خود را در بازار نشان داد.
ستاد تنظیم بازار در آخرین اقدام خود قیمت کره داخلی ۱۰۰ گرمی را ۸۰۰۰ تومان تعیین کرده بود.

وضعیت مناسب محصولات پتروشیمی و نهاده های دامی 
قبادی پیرامون نشست امروز توضیح داد: گزارش خوبی از بازار محصولات پتروشیمی ارایه شد و توزیع نهاده‌های دامی و بازار اقلام پروتئینی هم مورد بررسی قرار گرفت که از وضعیت مناسب این بازارها حکایت داشت.
وی با بیان اینکه بازار نسبت به هفته گذشته از ثبات نسبی برخوردار است و خاطرنشان کرد: موضوع تخصیص ارز نیمایی با همراهی بانک مرکزی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که تا میزان مناسبی تامین ارز تجار بهبود پیدا کرده و روند تخصیص آن به کمتر از یک ماه رسیده است.
معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت،  معدن و تجارت با بیان اینکه روند ورود و خروج کالا در کشور نیز وضعیت مناسبی دارد، گفت: نتیجه مثبت این موضوع در بازار مشاهده می شود.
انتهای پیام/
کاهش واردات گوشت قرمز و کره با بهبود تولید داخلی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار