مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی استان اردبیل؛

تکمیل زیرساخت‌های پل معلق ازناو خلخال سرعت می‌گیرد

1399/10/01 - 12:00 - کد خبر: 34339 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از تلاش‌ها برای سرعت‌بخشی به تکمیل طرح گردشگری پل معلق ازناو از توابع شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش نصر، نادر فلاحی روز دوشنبه گفت: روز گذشته با همراهی استاندار اردبیل سفری به شهرستان خلخال و منطقه نمونه گردشگری ازناو انجام شد که در جریان آن و به منظور سرعت‌بخشی به اجرای این طرح‌ هدف‌گذاری‌ اساسی صورت گرفت.
وی افزود: پل معلق ازناو از جمله طرح‌های مهم شهرستان خلخال در حوزه گردشگری است که بر این اساس و به دنبال آن سفر مصوب شد تا مبلغ چهار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های طرح اختصاص یابد.
عملیات ساخت این پل معلق با ۴۹۶ متر طول، ۱.۵ متر عرض و ۱۰۰ متر ارتفاع از ۲ سال پیش در منطقه گردشگری ازناو خلخال آغاز شده و ایجاد راه دسترسی به ۲ سمت قله ازناو و محل اجرای پایه‌های پل در کنار برق‌رسانی، ایجاد مسیرهای دسترسی، پیاده‌راه و پارکینگ از جمله زیرساخت‌های مورد نیاز این طرح است. 
مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل همچنین بیان کرد: خلخال با تکمیل چند طرح گردشگری از جمله پل معلق ازناو، بام خلخال و پیست اسکی اندبیل به قطب سوم گردشگری این استان تبدیل خواهد شد.
وی اضافه کرد: این طرح‌ها در راستای جهش تولید در سطح شهرستان خلخال اجرایی می‌شود و با بهره‌برداری از آنها زمینه برای رونق هر چه بیشتر صنعت گردشگری و اشتغال در منطقه فراهم خواهد آمد.
شهرستان خلخال با جمعیت افزون بر ۸۶ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۱۲۱ کیلومتری جنوب اردبیل واقع شده است.
انتهای پیام/
تکمیل زیرساخت‌های پل معلق ازناو خلخال سرعت می‌گیرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار